اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان:

حرکت امام حسن (ع) با قیام عاشورایی امام حسین (ع) هیچ تفاوتی ندارد

جانشین سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: حرکت امام حسن (ع) با قیام عاشورایی امام حسین (ع) هیچ تفاوتی ندارد و ابعاد این نهضت‏ها باید به خوبی تبیین شود.

حرکت امام حسن (ع) با قیام عاشورایی امام حسین (ع) هیچ تفاوتی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، اسحاق هراسانیان عصر امروز در مراسم ویژه سربازان در ماه مهمانی خدا که در حسینیه ثارالله ستاد برگزار شد، اظهار کرد: اطاعت مقابل رهبری و صداقت برابر مردم از دیگر عوامل موفقیت انسان در زندگی است.

وی در بیان تفسیر آیه‌ای از سوره «الرحمن» در باب دو دریایی که در این سوره بیان شده است، گفت: این دو دریا منظور حضرت علی (ع) و فاطمه (س) هستند که از این دو بزرگ‏وار، دو گوهر گران‏بها، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) که در این سوره به عنوان لؤلؤ و مرجان تعبیر شده، به وجود است.

جانشین سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان این‏که همه ائمه «کلَّم نورُ واحد» هستند، خاطرنشان کرد: هیچ تفاوتی بین ائمه (ع) نیست، منتها شرایط زمانی و مکانی هر ائمه در زمان خودشان حرکت و قیام آنان را متمایز از سایر ائمه نشان می‌داد.

هراسانیان صلح امام حسن (ع) را در زمان خودش، قوی‌تر از قیام امام حسین (ع) دانست و افزود: حرکت امام حسن (ع) با قیام عاشورایی امام حسین (ع) هیچ تفاوتی ندارد، منتها صلح نامه امام حسن (ع) را کسی عملی نکرد.

ماه رمضان، ماه دعا و استغفار است

همچنین کارشناس مذهبی سپاه استان سمنان گفت: ماه رمضان ماه ضیافت الهی است و در این ماه باید از کریم حقیقی این ماه که خداست طلب رحمت و مغفرت داشت.

حجت‌الاسلام سیدهادی موسوی با بیان اینکه قلب انسان امانتی در پیشگاه خدا است، گفت: موعظه، شناخت عظمت خلقت انسان و ذکر یاد خداوند قلب را سرزنده و به سوی رشد و تعالی سوق می‌دهد.

وی از القاب مشهور امام حسن (ع) را کریم اهل بیت عنوان کرد و افزود: پیشقدم شدن امام حسن (ع) در بخشش قبل از درخواست نیازمندان سبب شد امام حسن (ع) ملقب به کریم اهل بیت شود.

انتهای پیام/2249/ت20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول