اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از محرومیت منطقه آوج گزارش می‌دهد

سرمایه‌گذاری میلیاردی دولت در دل کوه

شهرستان آوج با دارا بودن ظرفیت‌های متعدد طی سالیان اخیر از خدمت‌رسانی و کار بی‌وقفه مسئولان بهره‌مند و از حالت فقر به پایلوتی برای رشد و توسعه بدل شده است.

سرمایه‌گذاری میلیاردی دولت در دل کوه

به گزارش خبرگزاری فارس از آوج استان قزوین، منطقه آوج از تیر ماه سال 91 از جایگاه بخش به رتبه شهرستانی ارتقا یافت و به عنوان پنجمین شهرستان استان قزوین به ثبت رسید.

منطقه آوج به علت دوری و فاصله نسبتاً زیاد از شهرستان‌های همجوار به ویژه از مرکزیت استان همواره طی سالیان متمادی مورد بی‌مهری‌های مختلفی قرار گرفته است.

مشکلات، دغدغه‌ها و موانع بسیار دست و پاگیری در حال حاضر همچنان پا به پای مردمان این شهرستان آمده و آن طور که تاکنون شاهد بوده‌ایم متأسفانه کمتر به طور اصولی‌تر به این سلسله موانع پرداخته شده است.

کمبود آب بخش کشاورزی که به عنوان زلزله خاموش نام برده می‌شود تهدیدی برای کشاورزی و به تبع آن اقتصاد شهرستان آوج مطرح بوده و وجود داشته است.

عدم حمایت و صرف هزینه کافی به منظور راه‌سازی، آسفالت و ترمیم راه‌های روستایی نیز عمده مانع دیگر بوده که بار‌ها و بارها نسبت به اعلام آن اقدام صورت گرفته است اما این درخواست‌ها و فریاد‌ها مسکوت و بی‌صدا در جای خود به یأس تبدیل شده است.

شهرستان آوج در حوزه تأمین برق نیز در حال حاضر به طور جدی درگیر بوده و ضعف ولتاژ نیروی برق به طور جدی به مشکلات این شهرستان دامن زده است.

البته گفتنی است که طی هشت سال از عمر دولت‌های نهم و دهم صد‌ها خدمت و کار برای عمران و آبادانی شهرستان آوج در بخش‌های مختلف انجام پذیرفت که شایسته ستایش و تقدیر است.

کثرت و تعدد مشکلات در شهرستان آوج اما به قدری گسترده و روند فزونی دارد که کمتر کسی در حال حاضر متوجه این منطقه محروم و رنج کشیده شده است. ‌

سازندگی آوج وابسته به نقش مردم است

سیدعبدالله موسوی در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آوج با تبریک ماه مبارک رمضان اظهار داشت: منطقه آوج از بدو ارتقا به جایگاه شهرستان از موانع و مشکلاتی رنج برده است.

فرماندار آوج با قدردانی ویژه از استاندار و مدیران استان به خاطر تداوم حمایت‌ها از اجرای طرح‌های ماندگار عمرانی در این شهرستان عنوان کرد: امیدواریم تا با حمایت‌های ویژه‌تر مسئولان و مدیران مربوط گامی در راستای کاهش مشکلات و موانع روستایی شهرستان آوج برداشته شده و لبخند رضایت‌مندی را بر چهره شهروندان آوجی مشاهده کنیم.

وی به تعدد مناطق روستایی و محروم در آوج و ضرورت مشارکت روستائیان در بخش‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: نقش و حضور فعالانه مردم در کارها و فعالیت های مربوط به روستاها و نقاط مختلف از مهمترین عوامل رشد و توسعه اجتماعی و اقتصادی یک جامعه به ویژه در مناطق روستایی و محروم است.

فرماندار آوج عنوان کرد: توسعه بدون همیاری و مشارکت مردم مفهومی نداشته و هر گامی که در راه رشد و توسعه برداشته می‌شود باید با همراهی مردم انجام پذیرد.

موسوی به کمبود معضل آب و مدیریت مصرف آب کشاورزی در این شهرستان اشاره و تصریح کرد: متأسفانه شهرستان آوج در حوزه آب کشاورزی با مشکل جدی روبرو بوده و هست.

فرماندار آوج راهکار‌های مؤثر در رفع کم‌آبی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: امروزه باید با روش‌های مختلف کشاورزان را به سمت استفاده از فناوری‌های نوین در آبیاری مزارع و باغات هدایت کرد تا بتوان بحران کم آبی را برطرف کرد.

موسوی با اشاره به بازدید‌های صورت گرفته از راه‌های خاکی و آسفالت نشده شهرستان آوج از سوی معاون راه روستایی وزارت مسکن و شهر‌سازی خاطرنشان کرد: پیرو جلسه‌ای که با هدف بررسی مشکلات راه روستایی شهرستان برگزار شد، توافق شد تا در خصوص آسفالت راه‌های روستایی اقدامات خوبی در سال جاری صورت گیرد.

فرماندار آوج عنوان کرد: همچنین با توافقات صورت گرفته مقرر شد تا 60 کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان آسفالت و ترمیم شود.

طی سال‌های اخیر با حمایت‌های بخش‌ دولتی چند طرح به یادماندنی و مطرح استانی در این شهرستان به اجرا گذاشته شده و مراحل عملیاتی خود را نیز پشت سر نهاده است.

سرمایه‌‌گذاری یک‌هزار و 200 میلیارد ریالی دولت‌های نهم و دهم از سال 84 به بعد در نقاط روستایی و شهری آوج قریحه خوش‌بینی و رضایت‌مندی را در دل مردمانی که در دل رشته‌ کوه‌های بلند این شهرستان زندگی می‌کنند، دمیده است.

احداث طرح‌های عمرانی در آوج شتاب گرفته است

رامین کریمی نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آوج به ضرورت رفع موانع و مشکلات شهروندان در سطوح مختلف اشاره و اظهار داشت: تلاش و سعی برای رساندن شهر آوج به عنوان شهری پاک، ایمن و توسعه یافته با مشارکت تمامی شهروندان محقق شده و به وقوع می‌پیوندد.

شهردار آوج به برخی پروژه‌های شهری آوج اشاره کرد و افزود: تکمیل سرویس‌های بهداشتی عمومی، احداث و تکمیل نمازخانه به مساحت 120 متر، آسفالت محوطه پارکینگ، اجرای گلفوژهای گلدان برای سطوح شیب‌دار به مساحت سه هزار متر مربع جزو مجموعه اقدامات شهرداری آوج در محل پارک ملت این شهر بوده است.

وی عنوان کرد: همچنین عملیات ساخت و احداث مجتمع انباری به مساحت 60 متر مربع و راه‌اندازی مجموعه بازی پلی اتیلن در فضایی به مساحت 400 متر مربع از دیگر اقدامات صورت گرفته در شهر آوج طی مدت‌های اخیر بوده است.

کریمی با بیان این نکته که شهروندان رکن اصلی برای پیشرفت شهر‌ها هستند که با مشارکت همه جانبه در آبادانی و توسعه شهری نقش دارند، عنوان کرد: باید با فضاسازی مناسب و ایجاد بستر‌های جدید زمینه بروز روحیه مشارکت را در شهروندان مهیا کرده و این اصل را رواج داد.

شهردار آوج پیرامون پروژه‌های در حال انجام توسط شهرداری آوج اظهار داشت: با توجه به منابع مالی ضعیف اولویت‌بندی در اجرای پروژه‌های شهری از هم‌اکنون لحاظ شده و پیش‌بینی شده است.

وی با تأکید بر اینکه مشارکت همه جانبه نیاز اساسی برای رفع مشکلات شهری در آوج است، تصریح کرد: هدف از اجرای پروژه‌های اقتصادی تأمین منابع مالی در پروژه‌های عمرانی و پرداخت هزینه‌های جاری می‌باشد.

شهردار آوج به ساخت طرح‌های مهم عمرانی در شهر آوج اشاره کرد و افزود: کارخانه آسفالت 120 تنی و کارگاه ماسه شویی شهرداری آوج از چندی پیش خریداری شده است و با این اقدام در تسریع روند پروژه‌ها گام بلندی برداشته شده است.

شهردار آوج به خاصیت ویژه مناطق مختلف آوج برای جذب گردشگران داخلی و خارجی تصریح کرد: طرح جذب گردشگر جزو مهمترین اقدامات شهرداری آوج تاکنون بوده است.

کریمی ادامه داد: شهرستان آوج دارای 720 مورد آثار تاریخی و باستانی بوده و در حال حاضر شهرداری آوج در پی این است که با ارائه خدمات به گردشگران بتوان مقدمات پیشرفت شهر آوج را مهیا و بستر‌سازی کرد.

وی به ضرورت جلوگیری از بروز مشکلات بهداشتی در آوج با جمع‌آوری زباله‌های شهری دراین شهر اشاره کرد و افزود: مأموران شهرداری آوج پس از ترخیص اصولی زباله‌های شهری نسبت به رفع بهداشتی این زباله‌ها در قسمتی خاص اقدام می‌کنند.

بر این اساس و بنابر قسمت ارایه شده از گوشه‌ای از وضعیت و درد و رنج‌های منطقه آوج می‌طلبد تا در دوره جدید خدمت، دست‌اندرکاران خدوم و دلسوز مُهر خدمت و سازندگی بر این منطقه بیشتر تابیده شده و مسیر برطرف شدن مشکلات و موانع پیچیده این شهرستان فراهم شود.

انتهای پیام/77005/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول