اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد

لزوم برطرف کردن مشکلات صنف طلا و جواهر خراسان‌رضوی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی بر لزوم همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط در راستای برطرف کردن مشکلات صنف طلا و جواهر خراسان‌رضوی تاکید کرد.

لزوم برطرف کردن مشکلات صنف طلا و جواهر خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اصغر رشید ظهر امروز در کارگروه مبارزه با قاچاق طلا و جواهر خراسان‌رضوی با اشاره به لزوم بازنگری و توجه به طلا و جواهر به عنوان یک کالای اساسی و نه تشریفاتی در سبد خانواده‌ها گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی دست اندرکار باید نگاه حمایتی به تولیدکنندگان و بنکداران طلا و جواهر استان داشته باشند و با تمام امکانات خود زمینه مبارزه با قاچاق طلا را فراهم کنند.

وی بر لزوم قرارگرفتن ایجاد شهرک طلا در دستور کار ستاد سرمایه‌گذاری استان تاکید و گفت: بالابودن حق بیمه کارگران شاغل در کارگاه‌های طلاسازی نسبت به سایر کارگران با توجه به نوسانات قیمت ارز و شرایط جهانی بازار طلا باید مورد توجه، رسیدگی و بررسی قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی عنوان کرد: اداره‌کل نظارت بر گمرکات استان باید زمینه معافیت گمرکی ورود مواد اولیه و دستگاه‌هایی که زمینه ساخت آن‌ها در ایران فراهم نیست را ایجاد کند.

رشید با اشاره به تشکیل کمیته کارشناسی ذیل این کارگروه عنوان کرد: هدف از تشکیل این کمیته بررسی آخرین وضعیت، مقررات و مشکلات و مسایل پیش روی صنف طلا و جواهر استان است.

وی افزود: مجوزهای جدید برای ایجاد کارگاه‌های تولید کننده طلا و جواهر به سبب ارائه تسهیلات خاص به واحدها از این پس به اشخاص حقوقی داده می‌شود.

در ادامه رضا جمشیدی، معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری خراسان‌رضوی نیز به بررسی جنبه‌های اقتصادی و تولیدی مسایل پیش روی صنف طلا و جواهر استان پرداخت و گفت: چگونگی اخذ مالیات از تولیدکنندگان طلا و جواهر و واگذاری پرداخت ارزش افزوده به مصرف‌کنندگان به جای بنکداران باید مورد بررسی کارشناسانه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات صنف طلا و جواهر استان در دستور کار جلسه آینده ستاد تسهیل استان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/70005/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول