اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

روزنامه روسی کامرسانت:

مصر در آستانه جنگ داخلی قرار دارد/ احتمال درگیری‌های خونین در روزهای آینده

روزنامه روسی کامرسانت با اشاره به درگیری‌های خونین و اوضاع بحرانی مصر نوشت: این کشور هم‌اکنون در آستانه جنگ داخلی قرار دارد.

مصر در آستانه جنگ داخلی قرار دارد/ احتمال درگیری‌های خونین در روزهای آینده

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه کامرسانت چاپ روسیه در شماره روز دوشنبه خود به بررسی تحولات مصر پرداخت و نوشت: در سایه درگیری های خونین روی داده بعد از عزل محمد مرسی رئیس جمهوری مصر، اکنون پایانی برای بحران این کشور در افق تصور نمی شود.

این روزنامه افزود: درپی برخوردهای خونین از زمان سقوط مرسی، مصر اکنون در آستانه جنگی داخلی قرار دارد. هزاران نفر از اسلامگرایان در رویارویی با دستکم مخالفان مرسی هستند که از ارتش خواسته اند با آنها مقابله کند.

کامرسانت نوشت: بیاید صریح صحبت کنیم. دیوار برخورد دوطرف (مخالفان و موافقان مرسی) بسیار نازک شده است به گونه ای که احتمال وقوع برخوردهای خونین جدید در روزهای آینده وجود دارد.

این روزنامه روسی نوشت: ارتش و پلیس اکنون نقشی محوری دارند و اگر در جدا کردن دو اردوگاه (طرفدار و مخالف مرسی) موفقت نشوند؛ بزودی در جریان اعتراضات اگر نگویم هزاران کشته دستکم صدها کشته وجود خواهد داشت. اکنون در افق پایانی برای این بحران تصور نمی شود.

مصر از زمان خلع محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور شاهد تظاهرات و درگیری های خونین بین طرفداران و مخالفانش است که در جریان آن بر اساس اعلام حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان‌المسلمین، دستکم 480 نفر کشته و هشت هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول