اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

اخوان‌المسلمین: تکرار حوادث مصر در لیبی فاجعه‌بار خواهد بود

اخوان‌المسلمین لیبی با هشدار درباره دعوت‌ها به تکرار حوادث مصر در لیبی تاکید کرد: اقدام بقایای نظام سابق قذافی در تحریک مردم لیبی که همه سلاح به دست هستند فاجعه‌بار خواهد بود.

اخوان‌المسلمین: تکرار حوادث مصر در لیبی فاجعه‌بار خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الاهرام، بشیر الکبتی، یک مقام جماعت اخوان المسلمین در لیبی درباره دعوت‌ها به تکرار حوادث مصر در کشورش هشدار داد.

صد ها تن از شهروندان لیبیایی شنبه گذشته و در پی ترورهای بنغازی به مقر حزب عدالت و سازندگی شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمین در طرابلس و بنغازی حمله کردند.

الکبتی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: لیبی همچون مصر نیست و وقوع حوادث مشابه مصر در لیبی این کشور را با عواقب فاجعه باری روبه رو می کند زیرا در لیبی همه مردم مسلح هستند.

این مقام اخوان المسلمین در لیبی تاکید کرد: موج خشونت ها در لیبی بالا گرفته است و در پس ترورها و انفجارهای بنغازی کسانی هستند که با به هم ریختن اوضاع کشور و ریختن خون شهروندان منافع بزرگی را برای خود محقق می کنند.

وی افزود: حملات در بنغازی تایید می کند که دشمن علیه قیام مردم لیبی وارد عمل شده است و با هدف گرفتن ثبات لیبی می خواهد این کشور به هرج و مرج کشیده شود.

الکبتی همه نیروهای ملی را به وحدت و همبستگی برای ممانعت از فرصت یافتن دشمن خارجی فراخواند و از دولت لیبی نیز خواست هر چه سریع تر عوامل ترورها در بنغازی را شناسایی و مجازات کند.

هدی البنانی، عضو پارلمان لیبی از حزب عدالت و سازندگی نیز تاکید کرد که بقایای نظام سابق مردم را به حمله به مقر احزاب در شهرهای مختلف تحریک می کنند و خیال خام بازگشت به قدرت در کشور را در سر می پرورانند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول