اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درگیری‌های «پورت سعید» مصر یک کشته و ۲۹ زخمی برجای گذاشت

در ادامه اعتراض‌های اخیر مصر، شهر پورت سعید روز گذشته شاهد درگیری‌ میان اراذل و اوباش و حامیان مرسی بود و چند مرکز تجاری اسلامگراها نیز در آتش سوخت.

درگیری‌های «پورت سعید» مصر یک کشته و ۲۹ زخمی برجای گذاشت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الجزیره»، در ادامه درگیری‌های اخیر در مصر روز گذشته شهر بندری «پورت سعید» نیز شاهد درگیری اراذل و اوباش با حامیان مرسی بود.

اراذل و اوباش مراکز تجاری وابسته به گروه‌‌های اسلامگرا را به آتش کشیدند و منابع محلی تأکید کردند که مراسم تشییع یک جوان از اهالی منطقه که در درگیری‌های «المنصه» کشته شده بود در اطراف مسجد «التوحید» به خشونت کشیده شد.

منابع آگاه تأکید کردند که در این درگیری‌ها یک نفر کشته و 29 تن دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری «الشرق الاوسط» از کشته شدن 3 نفر در این درگیری‌ها خبر داد و تأکید کرد که حامیان مرسی با تیراندازی و تخریب خودروها و محل‌های تجاری، قصد داشتند وارد کلیسای «مار جرجرس» شوند.

«حلمی العفنی» مدیر امور پزشکی پورت سعید گفت که یک خبرنگار در میان قربانی‌ها حضور داشته که به همراه یک جوان 18 ساله به ضرب گلوله کشته شده‌اند و یک قربانی دیگر نیز در پی آتش سوزی چند محل تجاری جان خود را از دست داده است.

درگیری‌های مخالفان و معارضان مرسی در استان «الغریبه» و «اسوان» نیز ادامه پیدا کرده بود که با دخالت نیروهای امنیتی به پایان رسید و در «المنوفیه» اراذل و اوباش مقر اخوان المسلمین در شهر «السادات» را به آتش کشیدند.

در پی کشته شدن ده‌ها نفر در جریان درگیری‌های المنصه و رابعه العدویه نیز نیروهای امنیتی 72 نفر را بازداشت کرده که بازجویی از این افراد آغاز شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول