اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

العریان: اخوان‌المسلمین از طرح داخلی برای حل بحران استقبال می‌کند

معاون رئیس حزب آزادی و عدالت مصر تأکید کرد که گروه اخوان المسلمین با هر راهکار پیشنهادی که بر اساس قانون اساسی در کشور برای حل بحران مطرح شود استقبال می‌کند.

العریان: اخوان‌المسلمین از طرح داخلی برای حل بحران استقبال می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، «عصام العریان» معاون رئیس حزب آزادی و عدالت و یکی از رهبران گروه اخوان المسلمین گفت که «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا که به قاهره سفر کرده خواستار دیدار با «محمد بدیع» رهبر گروه اخوان المسلمین شده بود.

وی افزود: ما در پاسخ به اشتون گفتیم که این دیدار امکان پذیر نیست و بهتر است ابتدا با «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده دیدار کند.

العریان با اشاره به طرح‌ها و راهکارهای ارائه شده در چند روز گذشته برای حل بحران کشور گفت: اخوان از هر طرحی که در داخل کشور و بر اساس قانون اساسی مطرح شود استقبال می‌کند.

وی همچنین تأکید کرد که گروه اخوان المسلمین چندان با وساطت اشتون و یا ارائه راهکار از سوی او موافق نیست و واشنگتن و اروپا باید موضع خود را در قبال تحولات مصر تغییر دهند.

در همین راستا مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا امروز با اعضای «همپیمانی ملی برای حمایت از مشروعیت» که از احزاب حامی مرسی تشکیل شده است در هتل «کونراد» در جیزه دیدار خواهد کرد؛ در این دیدار «هشام قندیل» نخست وزیر پیشین مصر نیز حضور خواهد داشت.

همپیمانی ملی برای حمایت از مشروعیت همچنین اعلام کرد که در اعتراض به اعمال خشونت و شلیک گلوله جنگی به سوی معترضان امروز در همه استان‌ها بعد از نماز عشا تجمع‌هایی به سوی مراکز امنیتی تشکیل خواهد شد.

این جریان در اعتراض به کشته شدن ده‌ها شهروند حامی مرسی و زخمی شدن بیش از 4000 نفر در چند روز گذشته، از همه ملت مصر دعوت کرد که فردا (سه شنبه) در تظاهرات میلیونی «شهدا» شرکت کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول