اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط متخصصان ایرانی صورت گرفت

افزایش انتقال خطوط تلفن ثابت و اعتباری

تکنولوژی انتقال خطوط تلفن ثابت با نام تجاری «اکسس نسل جدید» به همراه نسخه ارتقا یافته تلفن پیش پرداختی برای نخستین‌بار در ایران طراحی، تولید و راه‌اندازی شد.

افزایش انتقال خطوط تلفن ثابت و اعتباری

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، این فناوری توسط شرکت دانش بنیان زرین ارتباط هیربد مستقر در مرکز رشد پارک علم و فناوری قزوین با نام تجاری «اکسس نسل جدید» به بهره‌برداری رسید و روانه بازار شد.

اکسس نسل جدید یک محصول نرم‌افزاری است که جایگزین اکسس‌های سخت افزاری موجود در بازار فناوری می‌شود و با کمک آن و با استفاده از الگوریتم‌های نرم‌افزاری می‌توان، حجم سیگنال‌های انتقال صدا را بر روی زوج سیم‌ها یا فیبر نوری کاهش داد.

تا آنجا که بر روی یک زوج سیم یا فیبر می‌توان از 300 تا سه هزار خط را پشتیبانی کرد و حتی با مدیریت دقیق‌تر، این تعداد تا 30 هزار خط اعتباری قابل ارتقا است.

یکی از امتیازات شاخص اکسس‌های نسل جدید انعطاف‌پذیری و سازگاری این محصول نرم‌افزاری با تمامی سخت افزارها و سیستم‌های Switching موجود در تمامی مراکز مخابراتی است که موجب افزایش قابلیت اجرایی آن شده و در مقایسه با تجهیزات سخت افزاری وارداتی از ظرفیت‌های چشمگیرتری برخوردار است.

یکی از منحصر به فرد‌ترین قابلیت‌های این سامانه راهیابی نقطه‌ای آن است که قادر خواهد بود موقعیت دقیق مشترکین تلفن ثابت و مراکز تلفنی را در نرم‌افزار نمایش دهد.

از این سیستم علاوه بر صنعت مخابرات می‌توان در حوزه پدافند غیر عامل برای مدیریت هوشمند و سریع ارتباطات محیطی نیز استفاده کرد.

همچنین نکته قابل تأمل در این اختراع، هسته اصلی نرم‌افزار است که می‌تواند علاوه بر افزایش تعداد خطوط، خطوط تلفن ثابت را به حالت اعتباری تبدیل کند و تمامی امکانات مورد نیاز را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

تلفن ثابت اعتباری همانند سیم کارت‌های اعتباری تلفن همراه، عمل می‌کند که مشترک کارت شارژ مخصوص آن را تهیه و اقدام به افزایش اعتبار و سپس تماس می‌کند.

هدف از اجرای این پروژه که بر اساس نیاز جامعه امروز طراحی شده، فراهم آوردن امکان مدیریت مشترکین بر هزینه‌های ارتباطی خود بوده که در مواردی مانند خوابگاه‌های دانشجویی و منازل اجاره‌ای کاربرد مناسبی دارد.

گفتنی است، این سامانه قابلیت راهیابی و انتقال از طریق بستر FTTx را نیز که جدیدترین و پرسرعت ترین تکنولوژی انتقال در سیستم‌های NGN و IMS می‌باشد، دارا است.

کاربرد فراوان سامانه جامع تلفن ثابت پیش پرداختی Prepaid و اکسس نسل جدید در صنعت مخابرات از دیگر مزیت‌های آن است، به گونه‌ای که با استفاده از این سامانه می‌توان علاوه بر ارائه خدمات از سوی مخابرات، به وسیله سامانه‌های ویژه مشکلاتی از قبیل خطایابی، مدیریت تماس و بسیاری دیگر را کنترل کرد که این امر در اجرای پدافند غیر عامل (حوزه مخابرات) نیز کاربرد دارد.

نکته قابل توجه دیگر، بومی بودن این فناوری است که به دلیل طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی تمامی مراحل آن توسط متخصصان ایرانی، امتیاز و امکان ارایه این خدمات به کشورهای منطقه وجود داشته و این امر موجب افزایش اعتبار علمی ایران و نیز درآمدزایی (ارزآوری) برای کشور می‌شود.

برخی از قابلیت‌هایی که این سامانه را از محصولات مشابه متمایز می‌کند شامل اتصال از طریق سوئیچینگ بالای SSTP به دلیل قابلیت Packet Switching آنهاست که در حدود چند صد مگابیت بر ثانیه می‌باشد، امکان ارتباط از طریق سیگنالینگ‌های PRI و SS#7، کنترل دقیق بر مناطق تحت پوشش و ثبت دقیق محل اموال و تجهیزات مخابراتی از طریق سامانه جهانی GIS و همچنین ظرفیت بالای آن از نظر تعداد لینک‌ها و قدرت پردازش همزمان آنها است.

از سوی دیگر افزایش سرعت در برقراری مکالمات که موجب افزایش بازدهی شبکه تلفن اعتباری در هنگام اتصال می‌شود و نیز کاهش نواحی سیگنالینگ برای کاستن بار شبکه، قابلیت بهینه سازی در روند پرداخت‌ها یا مدیریت حساب کاربری (برخط) یا Online برای روئیت ریز مکالمات مشترک و در نهایت مدیریت و توسعه آسان شبکه با استفاده از SSTP  به عنوان Signaling Gateway در شبکه از دیگر مزایای این سیستم محسوب می‌شود.

شایان ذکر است؛ پس از افتتاح این محصول توسط احمد عجم استاندار قزوین و حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل، سازنده این دستگاه توانست لوح تقدیر و سپاس را دریافت کند.

انتهای پیام/2667/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول