اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از اقدامات سرکوبگرانه نیروهای امنیتی مصر

سازمان دیده‌بان حقوق بشر کشته شدن بیش از ۷۲ شهروند مصری را در درگیری‌های دو روز گذشته محکوم کرد و مقامات این کشور را به بی‌توجهی نسبت به جان مردم متهم کرد.

انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از اقدامات سرکوبگرانه نیروهای امنیتی مصر

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «العاجل»، سازمان دیده‌بان حقوق بشر کشته شدن بیش از 72 نفر در جریان درگیری‌های دو روز گذشته میان نیروهای امنیتی مصری و حامیان مرسی در قاهره را محکوم کرد.

این سازمان مقامات مصری را به بی توجهی نسبت به جان شهروندان این کشور متهم کرد و خواستار صدور فرمان‌هایی در زمینه خودداری از تیراندازی مگر در شرایط خاص و ضروری شد.

در بیانیه این سازمان تأکید شده است که مقامات مصری و نیروهای نظامی باید دستوراتی در زمینه خودداری از استفاده از گلوله‌های جنگی مگر در شرایط خاص و برای نجات جان مردم، صادر کنند.

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که با توجه به اصابت گلوله به سینه و سر تعدادی از قربانیان و گزارش‌های پزشکی درباره نوع ضربات به نظر می‌رسد تعدادی از این افراد مورد هدف مستقیم قرار گرفته بودند.

«ندیم حوری» مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در این سازمان تأکید کرد که آمار بالای قربانی‌ها نشان دهنده خواست نیروهای پلیس و برخی از مقامات سیاسی برای بالا بردن میزان خشونت  علیه حامیان مرسی است.

وی افزود: اگر این اقدام عمدی نبود و جان مردم بی ارزش نبود این درگیری‌ها تلفات زیادی نداشت.

پیشتر رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی مصر وابسته به وزارت بهداشت اعلام کرد که در پی درگیری‌های روز گذشته و امروز 46 نفر کشته و 708 تن دیگر زخمی شدند.

این در حالی است که آمار غیر رسمی حاکی از کشته شدن دستکم 200 نفر و زخمی شدن بیش از 4000 نفر در درگیری‌های دو روز گذشته بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول