اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر مطالعات شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی:

آب‌های سطحی خراسان شمالی کاهش یافته است

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: آب‌های سطحی این استان کاهش یافته است.

آب‌های سطحی خراسان شمالی کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، جواد مشکینی اظهار کرد: آب‌دهی رودخانه‌های این استان طی 10 ماه گذشته از سال زراعی جاری (مهرماه گذشته تاکنون) در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل به طور متوسط 20 درصد کاسته شده است.

وی افزود: آمار ثبت شده و نتایج به دست آمده از 79 ایستگاه اندازه گیری بارندگی و آب‌دهی در رودخانه‌های این استان نشان می‌دهد میزان آب‌دهی رودخانه‌های استان در 10 سال گذشته روند رو به کاهش داشته و در سال زراعی جاری نیز از آب‌دهی رودخانه‌های استان در مقایسه با سال قبل، به طور متوسط 10 تا 50 درصد کاهش یافته است.

مشکینی بیشترین کاهش آب‌دهی رودخانه‌های استان را در ایستگاه اندازه گیری میزان آب رودخانه در آغمزار در انتهای حوزه آبریز اترک و کم‌ترین آن را در حوزه‌های بالادستی همچون درکش از توابع شهرستان مانه و سملقان عنوان کرد.

وی تصریح کرد: آب‌دهی حوزه آبریز اترک نیز در مقایسه با سال زراعی گذشته 21 درصد و نسبت به میانگین دراز مدت 10 ساله، 40 درصد کاهش یافته و همچنین در حوزه آبریز کال شور نیز آب‌دهی رودخانه‌ها نسبت به سال زراعی گذشته حدود 30 درصد و نسبت به متوسط دراز مدت 10 ساله، 50 درصد کاهش یافته است.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی با اشاره به اینکه کاهش بارندگی موجب کاهش میزان آب‌دهی رودخانه‌های استان شده است، گفت: میزان بارندگی‌ها در سال زراعی جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 25 درصد و در مقایسه با بلندمدت 6 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/63002/ق/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول