اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی نیروی انتظامی اردیبل:

نزاع و درگیری رفتار خشونت‌بار در جامعه را ترویج می‌دهد

معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی استان اردبیل گفت: نزاع و درگیری رفتار خشونت‌بار را در جامعه ترویج داده و همبستگی را به گسست اجتماعی تبدیل می‌کند.

نزاع و درگیری رفتار خشونت‌بار در جامعه را ترویج می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشنگ شهبازی عصر امروز در همایش بررسی آسیب‌های شایع در استان اردبیل اظهار داشت: نزاع و درگیری که از شایع‌ترین آسیب‌های اجتماعی در استان اردبیل است تا به حال منشأ خسارت‌های مالی و جانی فراوان در جامعه بوده و مانع توسعه اجتماعی شده است.

وی تصریح کرد: ‌افزایش این پدیده سبب نگرانی اجتماعی و ترویج رفتار خشونت‌بار در جامعه شده و علاوه بر اینکه امنیت اجتماعی را دچار خدشه کرده همکاری، همیاری و همبستگی را در جامعه به معنای واقعی به گسست و خلأ اجتماعی تبدیل کرده است.

شهبازی خاطر نشان کرد: برابر بررسی‌های صورت گرفته، شرایط آب و هوایی، مسایل و مشکلات زندگی، فقر فرهنگی، مهاجرت، اختلافات، مزاحمت‌ها، تعصب و آشنا نبودن برخی از افراد با فرهنگ جامعه شهرنشینی امروزی از جمله علل و عوامل بروز نزاع و درگیری بوده است.

این مسئول اضافه کرد: در این بین از همه مهمتر عدم مراجعه به مراجع قضایی و انتظامی برای حل و فصل مشکل در مقابل با استفاده از زور علت اصلی نزاع و درگیری در استان اردبیل است که این نیازمند برنامه‌ریزی مدون با هدف ارتقای سطح آگاهی شهروندان است.

وی تکریم ارباب رجوع را یکی از اصلی‌ترین راهکارهای اساسی در کاهش این آسیب جدی در جامعه اسلامی و دینی ما توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی بیان کرد: تکریم ارباب رجوع، پاسخگویی مناسب به مراجعان و اصلاح رفتاری برخی از نگهبانان و دربانان مراکز حضور مردم سبب می‌شود که این پدیده شوم در جامعه استانی ما با کاهش چشمگیری روبه‌رو شود.

شهبازی گفت:‌ بالا بردن آستانه تحمل مردم در جامعه، اجرای برنامه‌های مفرح و شاد در برخی از ایام سال به صورت عمومی و همگانی و آموزش مهارت‌های ارتباطی از راه‌های پیشگیری از این معضل اجتماعی است.

وی ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای تقویت اراده‌ها، تصمیم‌ها و بالا بردن ظرفیت تحمل‌پذیری در جامعه توصیف کرد و افزود: امیدواریم این ماه فرصت و مقدمه‌ای برای این امر و رسیدن به نقطه اوج تحمل‌پذیری باشد.

انتهای پیام/62006/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول