به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، اداره کل را ه و شهرسازی مازندران در پی درج خبری از سوی این خبرگزاری با عنوان "تصادف مرگبار در گهرباران/ آقای مدیرکل گهرباران جاده فرعی نیست" پاسخی را برای روشن شدن اذهان عمومی به دفتر سرپرستی فارس در مازندران ارسال کرد.
در این پاسخنامه آمده است: محور ساری - گهرباران از محورهای فرعی پرترافیک استان بوده که علاوه بر شکلگیری واحدهای صنعتی در طرفین محور و وجود فرودگاه بینالمللی دشتناز ساری، ضرورت ارتقای محور از فرعی به اصلی را امری اجتنابناپذیر کرده است.
اداره کل راه و شهرسازی مازندران اعلام کرد: حال اینکه از سال 1387 از محل اعتبارات استانی و نیز سازمان راهداری کشور چهارخطه این محور آغاز و تاکنون نیز از ابتدای سه راهی اسلامآباد تا فرودگاه عملیات چهار خطه همراه با تملک تعدادی از واحدهای تجاری انجام و جداکننده میانی نیز نصب شد و حدفاصل سه راه فرودگاه به چهار راه دشت ناز نیز در یک طرف عملیات تعریض انجام شده که برای تکمیل عملیات چهار خطه تمام محور ( 25 کیلومتر) حداقل نیاز به اعتباری بیش از 300 میلیارد ریال بوده که امید است با تخصیص اعتبارات کافی و یا پیشبینی ردیف اعتبارات ملی این اداره کل را در انجام وظیفه یاری رسانند.
این اداره کل تصریح کرد: در سالهای گذشته نقاط حادثهخیز محور گهرباران با اقدامات زودبازده ایمنسازی و آشکارسازی شده که تاکنون آمارها حاکی از کاهش حوادث در نقاط یاد شده است.
انتهای پیام/2296/ت