اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی فیروزکوه:

خمده روستای نمونه گردشگری می‏شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان فیروزکوه از ثبت رسمی خمده به عنوان روستای نمونه گردشگری خبر داد.

خمده روستای نمونه گردشگری می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سیداحمد حسینی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان فیروزکوه در محل چشمه آب معدنی خمده اظهار داشت: پس از هرانده و جلیزجند، روستای خمده به عنوان سومین روستای نمونه گردشگری شهرستان فیروزکوه معرفی می‏شود که ثبت رسمی آن انجام شده و مقدمات کار آن در حال انجام است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان فیروزکوه گفت: در آینده‏ای نزدیک روستای ورسخواران از بخش ارجمند و منطقه نم‏رود نیز به عنوان روستاهای هدف گردشگری ثبت خواهند شد.

حسینی خاطرنشان کرد: با تاسیس شرکت تعاونی، کمپینگ گردشگری چشمه آب معدنی خمده هم اینک تحویل اعضای این تعاونی شده و عضوگیری از اهالی روستا در آن کماکان ادامه دارد.

وی افزود: آب‏رسانی و برق‏رسانی به کمپینگ انجام شده و گردشگران می‏توانند از خدمات سرویس بهداشتی و نمازخانه در این مکان استفاده کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان فیروزکوه با تأکید بر لزوم خدمات‏رسانی هر چه بیشتر به این منطقه، تصریح کرد: با ثبت این روستا به عنوان روستای نمونه و هدف گردشگری، در آینده شاهد افزایش حضور مسافران و گردشگران در آن خواهیم بود.

روستای خمده در 20 کیلومتری جنوب فیروزکوه قرار دارد.

 

انتهای پیام/2568/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول