اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کامیون‌داران شرق مازندران:

کالا بین کامیون‌داران به عدالت توزیع نمی‌شود

کامیون‌داران شرق مازندران خواستار رفع بی‌عدالتی‌ها در توزیع بار در بندر امیرآباد شدند.

کالا بین کامیون‌داران به عدالت توزیع نمی‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حدود 150نفر از کامیون‌داران شرق مازندران پیش از ظهر امروز در گلایه‌هایی نسبت به بی‌توجهی صورت گرفته درباره عدالت صنفی در مقابل اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران حضور پیدا کردند.

این حضور در حالی وارد دومین روز خود می‌شود که دیروز نیز این رانندگان در مقابل دفاتر باربری خود در نزدیکی منطقه بندر امیر آباد بهشهر حاضر شده بودند.

این افراد که عده اصلی خود را 300نفر عنوان می‌کردند بنا به مسائل صنفی حاضر به انتشار نام خود نشدند و در این مورد بی‌منطقی صاحبان باربری در اقدامات غیرمنطقی صنفی در آینده را دلیل معرفی نکردن خود عنوان کردند.

یکی از این افراد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: ما رانندگان از شهرستان‌های بهشهر، نکا و میاندرود هستیم و برای امرار معاش به شغل رانندگی مشغولیم اما در توزیع بارها، عدالت در مورد همه رانندگان رعایت نمی‌شود.

وی تصریح کرد: بندر امیرآباد بارهای خود را به باربری‌ها می‌دهد و باربری‌ها فقط به نور چشمی‌های خود بار می‌دهند و اعتنایی به حق رانندگان دیگر نمی‌کنند.

یکی دیگر از این افراد با اشاره به حق‌خوری مالک یکی از باربری‌ها افزود: وی به صورت آشکارا بارها را یا به آن دسته از ماشین‌هایی می‌دهد که یا متعلق به خودش است و یا وابستگان و نورچشمی‌هایش در حالی که من هفته‌ای یک بار نیز برای حمل ندارم.

این جوان مازندرانی با اشاره به گستاخی صاحبان باربری‌ها در اعمال حق‌خوری و بی‌عدالتی افزود: مالکان باربری در جواب اعتراض ما می‌گویند بروید هر جا که می‌خواهید بگویید.

وی گفت: همه مسئولان این مساله را می‌دانند اما در مقابل این حق‌خوری سکوت می‌کنند.

یکی دیگر از رانندگان میانسال که در این جمع حاضر بود با اشاره به دیگر بی‌عدالتی‌هایی که باربری‌های شرق مازندران در حق رانندگان می‌کنند، تصریح کرد: باربری‌ها برای حمل بار به ازای هر تن بار هفت هزار و 400 تومان از مالک بار می‌گیرند اما فقط 2 هزار تومان به رانندگان می‌دهند و این مصداق بی‌عدالتی است.

وی با بیان اینکه با هزینه‌های نگهداری خودرو، کمیسیون باربری‌ها نیز افزایش غیرمعقول داشته است، تصریح کرد: باربری‌های ما رانندگان را برده خود می‌دانند و از هیچ حق‌خوری دریغ نمی‌کنند.

این راننده مازندرانی تصریح کرد: با وجود درخواست‌های مکرر رانندگان شرق مازندران هنوز هم از داشتن یک تشکل صنفی محروم هستیم و اگر تشکل وجود داشت این حق‌خوری‌ها وجود نداشت.

وی در پایان گفت: درخواست ما تشکیل صنف رانندگان مستقل در شرق استان است و در این راه به استانداری، بندر امیرآباد و امروز هم به اداره پایانه‌های استان مراجعه کرده‌ایم و اگر جواب نگیریم عازم تهران می‌شویم.

به گزارش فارس، حضور این رانندگان در زمان انتشار این خبر نیز در اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان ادامه دارد.

انتهای پیام/86021/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول