اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

شهرداران از ورود به بحث گردشگری شانه خالی نکنند

فرماندار همدان گفت: شهرداری‌ها نقش مهمی در بحث گردشگری داشته و حرکت‌های مثبتی را در این زمینه دارند و شهرداری‌ها نباید از این امر شانه خالی کنند.

شهرداران از ورود به بحث گردشگری شانه خالی نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق ظهر امروز در کارگروه گردشگری همدان با اشاره به اینکه بحث گردشگری در افق و چشم‌انداز همدان جایگاه بالایی دارد، افزود: این صنعت با درآمدزایی که برای همدان دارد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه کاهش بارندگی کشاورزی همدان را تحت‌ شعاع قرار داده است، بیان داشت: با توجه به اینکه صنعت نیز در همدان از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست، با سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری همدان می‌توان این صنعت را به یک صنعت درآمدزا مبدل کند.

فرماندار همدان با بیان اینکه جایگاه گردشگری هنوز پیدا نشده است، خاطرنشان کرد: باید همدان را در بحث گردشگری ویژه دید و عقب‌ماندگی‌هایی آن در این زمینه را جبران کرد که در این راستا هر کسی در این وادی باید وارد شود.

وی اضافه کرد: در همه شهرها شهرداری‌ها نقش مهمی در بحث گردشگری داشته و حرکت‌های مثبتی را در این زمینه دارند اما در همدان شهرداری از این امر شانه خالی می‌کند که امیدواریم با آغاز تغییر و تحولات در شهر و شهرداری این خلأ نیز پر شود.

قهرمانی‌مطلق ورود بخش خصوصی در توسعه گردشگری را مهم دانست و گفت: در برنامه‌های تابستانه‌ای که میراث فرهنگی طراحی کرده، بخش خصوصی به خوبی در برنامه‌ها و نمایشگاه‌ها ورود داشته که این امر جای تقدیر دارد.

*فعال شدن تورها توسعه گردشگری را به دنبال دارد

وی با اشاره به 21 برنامه اثرگذار و متنوع برای بعد از ماه رمضان از سوی میراث فرهنگی، اضافه کرد: با شروع عید فطر که آغاز اجرای برنامه‌های میراث فرهنگی برای مسافران است، برنامه‌های متنوع، نمایشگاه، مسابقات و  بزرگداشت روز بوعلی سینا را خواهیم داشت که بسیار پربار و ارزشمند است.

فرماندار همدان پخت کماجی در ابعاد 12 در 12 در همدان را معرفی مبتکرانه سوغات این شهرستان برشمرد و اظهار کرد: باید بتوانیم برای معرفی و عرضه سوغات همدان نوآوری و ابتکار ویژه‌ای را داشته باشیم.

وی با اشاره به مغفول ماندن باغ موزه دفاع مقدس در معرفی به گردشگران یادآور شد: با توجه به اینکه این موزه روزهای دفاع مقدس را به تصویر کشیده است، باید هر چه بیشتر و بهتر به مسافران و گردشگران اطلاع‌رسانی شود.

قهرمانی‌مطلق بیان داشت: فعال شدن تورهای گردشگری و مراوده با تورلیدرها راهکاری برای توسعه گردشگری است که باید همدان نیز از این امر بهره‌مند شود.

وی از برگزاری مسابقات اسکی روی چمن قهرمانی کشور خبر داد و گفت: در این مسابقات که شهریور ماه در همدان برگزار می‌شود، 10 تا 12 استان حضور خواهند یافت.

فرماندار همدان جمع‌آوری و ساماندهی دست‌فروشان نقاط باباطاهر و گنجنامه را خواستار شد و افزود: با توجه به اینکه این دو نقطه به لحاظ گردشگری همواره شاهد حضور مسافران هستیم، باید از نظر مبلمان شهری و نظم و انضباط نیز ویژه نظارت شوند و این ساماندهی باید در اسرع وقت انجام شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری در جلسه حضور نداشت و در مواردی شهر رها شده است، افزود: اکنون دوره گذر شهرداری است و ما همواره در این مقطع با شهرداری مشکل داریم.

قهرمانی‌مطلق در پایان سخنانش با بیان اینکه تله‌کابین آبرویی برای استان است، یادآور شد: با بررسی روزانه تله‌کابین باید از هر گونه رخداد ناگهانی در این نقطه گردشگری جلوگیری شود.

انتهای پیام/89003/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول