اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ترمینال مسافربری نیاز ضروری شهرستان نکا

نکا در زمینه جابه‌جایی مسافر در بین شهرستان‌های مازندران از جایگاه نامطلوبی برخوردار است به طوری که از داشتن پایانه مسافربری محروم است.

ترمینال مسافربری نیاز ضروری شهرستان نکا

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، در حالی که شهرستان نکا به دلیل صنعتی بودن، دارا بودن مراکز دانشگاهی متعدد، توریستی بودن و وجود دریا و جنگل و طبیعت بکر در روستاها و گذرگاه عبور مسافران به مشهد مقدس، می‌تواند به یکی از استان‌های مسافرپذیر کشور در ماه‌های مختلف سال تبدیل شود اما تاکنون این شهرستان از وجود پایانه مسافربری به عنوان حداقل زیرساخت حمل و نقل مسافر محروم است.

این که مسافران بومی این شهرستان در برخی موارد با اتوبوس‌های عبوری اقدام به مسافرت می‌کنند خود نکته قابل توجهی است که نیاز مردم به پایانه مسافربری ایمن را افزایش می‌دهد.

یکی از گلایه‌های همیشگی مسافران در شهرستان نکا، عدم وجود پایانه مسافربری در این شهرستان است به طوری که این امر موجب می‌شود که مسافران در شهر و به ویژه مبادی ورودی و خروجی شهر سرگردان شوند.

صدیقه واحدی یکی از شهروندان نکایی در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری فارس در نکا گفت: تردد نیازمند امنیت است و وقتی مرکزی برای حمل و نقل مطمئن و ایمن وجود نداشته باشد نمی‌توانیم احساس امنیت در مسافرت داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه شرکت مسافربری تیکای نکا به عنوان تنها شرکت مسافربری در نکا، حدود یک سال فعالیت کرد و اکنون چند ماهی تعطیل است، تصریح کرد: ما با مشکل روبه‌رو هستیم چرا که وجود این شرکت با آرم و ماشین‌های ویژه، خط‌دار و زرد، سبب دلگرمی مسافران می‌شود.

قاسم سعیدی دیگر شهروند مازندرانی نیز در این رابطه یادآور شد: هنوز ایستگاه مناسبی برای شهرهای همجوار و مسافرت‌های درون‌شهری درنظر گرفته نشده است چه برسد به مسافرت برون‌شهری و احداث پایانه.

وی ادامه داد: برای تردد به شهرهای بهشهر یا گلوگاه و شهرهای غربی استان هم با مشکل مواجه هستیم و باید سواری‌های شخصی‌سوار شویم که برخی نه امنیت دارند و نه اینکه در قیمت‌گذاری‌ها دقت و انصاف را رعایت می‌کنند.

سعیدی با اشاره به اینکه خود دارای فرزند دانشجوی خارج از شهرستان است، اظهار داشت: هر روز دخترم با سواری‌های عبوری رفت و آمد می‌کندو امنیتی در این رابطه وجود ندارد اما چون شرکت مسافربری نداریم مجبوریم به همین امر راضی باشیم و تمام راه را با دخترمان در تماس باشیم.

وی با اشاره به ماه رمضان و طولانی شدن برخی از کلاس‌های دانشگاه نیز اضافه کرد: اکنون هنگام افطار، مردم به منازل خود می‌روند و امنیتی برای سوار شدن ماشین‌های توراهی وجود ندارد و به همین دلیل مجبورم در برخی از روزها خودم دخترم را همراهی کنم تا با مشکل مواجه نشویم.

سعیدی گفت: مسئولان باید به درد ما رسیدگی کنند، آیا اگر فرزندان خودشان هم همین وضعیت را داشته باشند راضی می‌شوند که اینگونه تردد کنند؟

علی سورتیچی که خود از جمله مسافران مسیرهای مختلف به واسطه شغل خود است، بیان داشت: شهرستان نکا، با وجود دارا بودن مراکز دانشگاهی و دانشجویان بومی و غیر بومی، فاقد پایانه مسافربری مناسب است.

وی گفت: در چند ماه گذشته نسبت به شرکت مسافربری تیکا نکا اقدام شده بود که این شرکت نیز نه تنها کمک کار ما در حمل مسافر نبود بلکه به دلیل دوری از شهر، و واقع شدن در انتهای خروجی شهر نکا، رفت و آمدی به آنجا لااقل از سوی ما انجام نمی‌شد و مسافران ما همواره با خودروهای بین‌راهی به کلاس‌های درس و محل کار خود تردد دارند.

سورتیچی اضافه کرد: نکا تنها یک شرکت مسافربری دارد که سال‌های سال دایر است و جوابگوی نیاز شهرستان نیست و اکنون با توجه به گستردگی شهرستان و نیاز بیشتر شهروندان باید پایانه حمل مسافر برای تمام نقاط کشور و درون شهری و برون شهری فعال شود.

محمدرضا آبلویی نیز با اشاره به لزوم احداث پایانه برای مسافرت‌های مختلف درون و برون استانی یادآور شد: برای حمل مسافر به برخی از روستاهای اطراف نکا که دارای 120 روستا هستیم ایستگاه های در نظر گرفته شده است اما همچنان برای حمل مسافر به برخی از روستاها با مشکل مواجه هستیم.

این شهروند نکایی گفت: برخی از شهروندان برای مسافرت به روستا‌ها و شهرهای مختلف استان به شکل عرفی نقاطی را معین کرده‌اند که از این مسیر‌ها برای تردد به روستا‌ها و شهرهای استان استفاده می‌کنند اما این ایستگاه‌های عرفی نیز به دلیل عدم ایستگاه مناسب و ماشین‌های آرم‌دار و شناسنامه‌دار جوابگو نیست و در برخی موارد برای یک مسافر چانه‌زنی می‌شود و امنیتی وجود ندارد.

وی افزود: مسئولان به عنوان مسئول رسیدگی به تمام امور شهرستان هستند و باید برای این دغدغه شهروندان نیز فکری اندیشیده شود تا مسافران درون و برون شهری آواره خیابان‌ها و ماشین‌های رهگذری با امنیت پایین نباشند.

به گزارش فارس، شهرستان نکا به دلیل دارا بودن بیش از 120 روستا از جمله شهرهای پرتردد است که رفت و آمد و داد و ستدهای این افراد به شهرهای همجوار و  قرارگرفتن این شهرستان در جوار مرکز استان، نیاز افراد را به داشتن پایانه مسافربری و ایستگاه‌های منظم و دارای امنیت را بیشتر می‌کند.

انتهای پیام/86002/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول