به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، رحمان ایماننژاد در جمع خبرنگاران افزود: حدود 20 هزار نفر تحت عنوان مالک یا راننده کمکی بر روی این تاکسیها فعالیت دارند که این تاکسیها به طور متوسط وظیفه جابهجایی روزانه 36 درصد مسافران درونشهری را بر عهده دارند و علاوه بر آن نزدیک به 70 هزار نفر از طریق تاکسیرانی امرا معاش میکنند.
وی با اعلام اینکه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تبریز اقدامات گستردهای در راستای خدماترسانی بهینه و مناسب به شهروندان تبریزی و در کنار آن ساماندهی ناوگان تاکسیرانی انجام داده است افزود: تبدیل به احسن تاکسیها به هزار و 211 دستگاه تا پایان سال 90، اختصاص چهار جایگاه سوختگیری گاز سی.ان.جی برای تاکسیها، طراحی و صدور پروانه جدید تاکسیرانی (کارت شهری)، نصب پنلهای تبلیغاتی روی 50 دستگاه تاکسی، صندوق صوتی رسیدگی به شکایات مردمی و سامانه پیام کوتاه سازمان، برقراری تسهیلات بیمه تامین اجتماعی برای 6 هزار و 500 نفر از رانندگان تاکسی، نصب تاکسیمتر روی تاکسیهای ویژه فرودگاه و ترمینال، ایجاد و ساماندهی 19 ایستگاه جدید، تحویل اشیای جامانده در تاکسیها به صاحبان اصلی توسط رانندگان امین سازمان از مهمترین اقدامات سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز بود.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز همچنین با اشاره به بهرهبرداری فاز اول تاکسیمترهای مدرن بر روی تاکسیهای تبریز خاطر نشان کرد: این تاکسیمترها مجهز به امکاناتی چون صفحه نمایشگر LCD گرافیکی، پرینتر داخلی با کیفیت بالا جهت ارائه فاکتور به مسافران، توانایی کاربری دیتا ترمینال و ذخیره سازی اطلاعات، توانایی اتصال به GPS و مودمهای GSM و بیسیم، امکان تزریق تعرفه از طریق مادون قرمز و یا کامپیوتر، عملکرد به صورت تک کاناله (دربستی) یا چهارکاناله (گردشی) و محاسبه دقیق کرایه، سرعت، مسافت و سایر خدمات میباشند.
ایماننژاد همچنین خواستار اجرای اصولی و برنامهریزی شده و در عین حال تعمیم سریع این طرح بر روی تاکسیهای دیگر شهر شد و خاطر نشان کرد: امیدواریم با نصب تاکسیمترهای فوق بر روی سایر تاکسیهای تبریز مشکلات موجود در خصوص نحوه محاسبه کرایهها برطرف شود.
انتهای پیام/60002/صا/چ3000