اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

شرط رسیدن به حیات معنوی، شناخت و عمل به شناخت است

امام جمعه قم با بیان اینکه رسیدن به حیات معنوی دارای شرط است، گفت: شرط رسیدن به حیات معنوی، شناخت و عمل به شناخت است.

شرط رسیدن به حیات معنوی، شناخت و عمل به شناخت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری بامداد امروز در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مصلای امام خمینی (ره) ساری، اظهار داشت: این جمعیت باشکوه، امشب به امیدی آمده است تا با خدا آشتی کند.

وی ادامه داد: اگرچه تقدیر از ناحیه خدا است ولی به دعا،خواست و لیاقت ما بر می‌گردد و بنابراین، امری اختیاری است.

بوشهری با بیان اینکه امشب، شب فرصت‌ها است، تصریح کرد: باید ببینیم چگونه می‌شود از این فرصت پیش آمده، بهره برد و استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) شخصیتی راه یافته و کمال یافته است، گفت: این مسیر صعب‌العبور را طی کرده است.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه انسان دارای دو نوع حیات مادی و معنوی است، اظهار داشت: حیات مادی مربوط به جسم و بدن و حیات معنوی مرتبط با ارزش‌های الهی و ملکوتی است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل حیات معنوی، انسان دارای جایگاه با عظمت در کنار خدا است، ادامه داد: انسان به اعتبار همین حیات معنوی، هدف آفرینش است.

بوشهری با اشاره به حضور گسترده جوانان در مراسم شب احیا و همچنین حضور سالخوردگان و اقشار مختلف مردم، یادآور شد:‌ قوانین مربوط به حیات معنوی را خدا وضع و مصالح مربوط به آن را از طریق انبیا و اولیا و کتاب آسمانی بیان کرده است، گفت: اما معماری این حیات معنوی، بر عهده خود انسان است.

وی با بیان اینکه زندگی را منحصر به سه شب قدر نکنید، متذکر شد: اگرچه ارزشمند است اما تمام روز و شب‌های سال باید مشغول معماری این حیات معنوی بود تا بنای استواری باشد.

خطیب جمعه قم، ادامه داد: بنای این معماری، کار سه شب نیست که بعد از آن تعطیل کنی و بعد این ساختمان فرو بریزد.

وی با بیان اینکه رسیدن به حیات معنوی دارای شرط است، اظهار داشت: شرط رسیدن به حیات معنوی، شناخت و عمل به شناخت است. 

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، با اشاره به اینکه در فضای جامعه دینی، بعضی نکات را رعایت نمی‌کنیم، یادآور شد:‌ چرا دروغ در جامعه ما موج می‌زند، چرا به آبروی یکدیگر توجه نداریم و با آبروی هم بازی می‌کنیم، چرا بی‌جهت تهمت می‌زنیم، چرا یک نفر را از زندگی ساقط می‌کنیم، آیا این رسم دینداری است.

بوشهری با بیان اینکه اشک‌های امشب باید تا سال آینده، ما را بیمه کند، خاطرنشان کرد: باید بدانیم آن‌چه خدا برای ما روزی مقرر کرده، می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه انسان از درگاه خدا رانده نمی‌شود، گفت: معنا ندارد که انسان از درگاه خدا مایوس شود، انسان گل سرسبد جهان هستی است.

بوشهری با بیان اینکه نگاه اسلام به انسان، مانند بلوک غرب، نگاه ابزاری نیست، تصریح کرد: در غرب انسان را فقط غرایز جنسی می‌بینند اما مکتب امیرالمومنین می‌فرماید انسان از کعبه بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه امروز به برکت انقلاب، امام راحل و شهیدان، فرصت طلایی در اختیار ما قرار دارد، یادآور شد: گوشه و کنار کشورها را نگاه کنید و به ایران هم نگاه کنید که چقدر تفاوت وجود دارد، فاصله زیاد است.

امام جمعه قم خاطر نشان کرد: حضرت علی (ع) نباید نسخه‌ای برای یک زمان باشد بلکه برای همه زمان‌ها باید شخصیتی مانند حضرت علی(ع) وجود داشته باشد.

وی متذکر شد: نان و نمک خوردن، افسانه نیست، این‌ها واقعیت زندگی حضرت علی(ع) است.

انتهای پیام/86007/ح40‌/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول