اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شیعیان در تیررس اتهام‌زنی‌های آل خلیفه

الوفاق حمله به شیعیان بحرین را نشانه انتقام‌جویی آل خلیفه دانست

در حالی که وزیر امور اطلاع رسانی و سخنگوی دولت بحرین با حمله به شیعیان، آنان را به سوق دادن کشور به سمت بحران طایفه ای و سیاسی متهم کرد،جمیعت الوفاق این اتهامات را ناشی از منطق مبتنی بر دیکتاتوری و انتقام جویی دانست.

الوفاق حمله به شیعیان بحرین را نشانه انتقام‌جویی آل خلیفه دانست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بحرین، در پی اتهامات سیمره رحب وزیر امور اطلاع رسانی و سخنگوی دولت بحرین علیه  شیعیان که اکثریت جمعیت بحرین را تشکیل می دهند، جمیعت الوفاق این اتهامات را ناشی از منطق مبتنی بر دیکتاتوری و انتقام جویی آل خلیفه دانست.

رجب در سخنان تهدید آمیز، شیعیان را به سوق دادن کشور به سمت بحران طایفه ای و سیاسی متهم کرد

وی در صفحه تویتر با استفاده از عبارت «تروریست های جریان شیعه » آنان را به انفجار مسجد اهل تسنن در شهر الرفاع متهم کرده و گفت که شیعان همچنان به عملیات بسیج و تحریک بحرینی ها علیه یکدیگر ادامه می دهد.

این وزیر بحرینی از مخالفت مسئولان این کشور با راه حل نیروهای انقلابی برای حل بحران کشور خبر داد.

در مقابل جمیعت الوفاق که از نیروهای مخالف و انقلابی بحرین است در واکنش به این اتهامات تاکید کرد که شیعیان به طور مستقیم در معرض تهدید های بی اساس آل خلیفه قرار گرفته اند.

الوفاق با صدور بیانیه ای تاکید کرد که  این اتهامات در حالی به شیعیان وارد می شود که آل خلیفه قوه مقننه، مجریه و قضائیه را در اختیار داشته و از آن در راستای منافعی که به دور از خواست واراده مردم است، استفاده کرده و حقوق آنان را مصادره می کند.

در بیانیه این گروه آمده است که تهدید علیه توده بزرگی از مردم بحرین، بیانگر حمله برنامه ریزی شده علیه شیعیان و برخورد خصمانه با آنان بر اساس اصول طایفه ای و مذهبی است اما بحرینی ها  در برابر چنین تبعیض هایی سر تسلیم فرود نمی آورد.

الوفاق در پایان بیانیه خود، جامعه جهانی و سازمان ملل را به برخورد قاطعانه با اقدامات تحریک آمیز و طایفه ای علیه شیعیان فراخوانده و اعلام کرد که تهدید علیه شیعیان نشان می دهد که منطق نظام حاکم مبتنی بر انتقام جویی و نجات از اکثریتی است که بر تغییرات دموکراتیک در کشور تاکید داشته و پایان استبداد و خودکامگی را خواستار هستند.

الوفاق در بخش دیگری از بیانیه خود با اشاره به اینکه مردم در اوضاع بسیار حساس و پر خطری به سر می برند اعلام کرد که پنجشنبه گذشته بحرینی ها شب سختی را پشت سر گذاشتند که در جریان آن  نیروهای امنیتی مردم را هدف تیراندازی قرار دادند که در نتیجه 28 نفر زخمی شدند که حال دو نفر از آنان وخیم است.

این در حالی است که گفته می شود بیش از 15منطقه بحرین پنجشنبه شب صحنه تظاهراتی بود که شرکت کنندگان در آن آل خلیفه را به اصلاحات و برقراری دموکراسی فراخواندند اما نیروهای امنیتی با برخورد خشونت آمیز آنان را هدف تیراندازی قرار دادند که در نتیجه 28 نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول