اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور تذهیب‎کاران و خوشنویسان استان گلستان انجام شد

نخستین همایش کتابت کلام‎الله مجید/ رونمایی از قرآن کتابت شده به زبان لاتین + تصاویر

نخستین همایش کتابت کلام‎الله مجید و رونمایی از قرآن کتابت شده به زبان لاتین در استان گلستان برگزار شد.

نخستین همایش کتابت کلام‎الله مجید/ رونمایی از قرآن کتابت شده به زبان لاتین + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، نخستین همایش کتابت کلام‎الله مجید عصر امروز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی به همراه رونمایی از قرآن کتابت شده به زبان لاتین با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و جمع کثیری از اهالی فرهنگ و هنر استان گلستان برگزار شد.

این قرآن برای نخستین‌بار است که در استان گلستان به زبان لاتین کتابت شده است.

در این رونمایی و نمایشگاه جمعی از اساتید و هنرمندان برجسته استان گلستان و مازندران نیز حضور دارند که به خلق آثار هنری می‎پردازند. 

قرآن کتاب همه عصرها و فصل‎ها است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این مراسم اظهار داشت: افتخار می‎کنیم به اینکه معجزه جاودان آفرینش قرآن کریم در قالب کتاب تجلی پیدا کرده است.

غلامرضا منتظری ادامه داد: قرآن کتاب همه عصرها، فصل‎ها و دستورالعمل زندگی است و شایسته است به عنوان کتاب زندگی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: برای همین تصمیم گرفته شد تا با بهره‎مندی از ظرفیت نیرو و هنر خوشنویسی کتاب آیات قرآن کریم را در دستورکار قرار دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه این رخداد معنوی چند هدف را دنبال می‎کند، ابراز داشت: فراهم شدن اسباب انس و آشنایی با معارف قرآن کریم، رشد و تقویت هنر دینی و متعهد و ارائه جنبه تأثیرگذار آیات قرآن در قالب هنر از جمله اهداف این همایش است.

وی متذکر شد: تولید آثار قرآنی با بهره‎مندی از هنر خوشنویسی و تقویت پیوند عاطفی و قلبی هنرمندان با قرآن کریم در ماه مبارک رمضان از اهداف دیگر این همایش است. 

 

برپایی نمایشگاه آثار برگزیده در گرگان

منتظری تصریح کرد: پس از تولید آثار، نمایشگاهی از آثار برگزیده و ممتاز برای استفاده عموم برپا خواهد شد.

وی تأکید کرد: علاوه بر کتابت قرآن کریم، جامعه هنری و فرهنگی استان گلستان افتخار دارد که از نخستین کتابت قرآن کریم به زبان انگلیسی در این نمایشگاه رونمایی شده و امکان بازدید علاقه‌مندان فراهم است.

در این نمایشگاه شماری از آثار خوشنویسان برتر استان مازندران نیز زینت‌بخش این رخداد شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان عنوان کرد: از دیگر بخش‌های این نمایشگاه می‎توان به مشارکت و حضور معنادار خوشنویسان استان گلستان که از تمامی شهرستان‎ها حضور دارند، اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه ترجمه قرآن کریم بارها به زبان انگلیسی ترجمه شده است، خاطرنشان کرد: قرآن کریم برای بار اول در استان گلستان به زبان لاتین کتابت خواهد شد و در این نمایشگاه در قالب مجموعه خوش‎نویسی ارائه می‌شود که کار بسیار جدید و جالبی است.

منتظری ابراز داشت: مزیت این شیوه و سبک این است که بستر مناسبی برای نشر معارف قرآنی به زبان پذیرفته شده در عرصه بین‎المللی را فراهم آورده و علاقه‎مندان به آموزه‎های قرآنی که با این زبان تکلم می‎کنند آشنایی بیشتری با پیام‎های سعادت‌بخش قرآن پیدا خواهند کرد.

وی در پایان گفت: یکی دیگر از نکته‎های مثبت این سبک این است که امکان ارسال آثار به سایر کشورهای جهان و مرزهای خارج از ایران اسلامی وجود دارد که بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام/83004/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول