اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجرایی و خدمات شهری شهردار شیراز تاکید کرد

شناسایی نقاط غیرایمن در شیراز

معاون اجرایی و خدمات شهری شهردار شیراز گفت: باید تمام نقاط و موارد غیرایمن در سطح شهر شناسایی و برای رفع و ایمن‌سازی آنها اقدام شود.

شناسایی نقاط غیرایمن در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز، رمضان امینی در جلسه ستاد کمیته جامعه ایمن با حضور شهرداران مناطق 9 گانه، نماینده سازمان جهانی بهداشت در فارس، مدیران عامل سازمان پسماند، فضای سبز، آتش نشانی، حمل و نقل ترافیک و دبیر جامعه ایمن در سالن اجتماعات شهرداری مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: سعی ما همیشه بر این بوده تا در تمام حوزه‌ها به ویژه جامعه ایمن بهترین عملکرد را داشته باشیم و از این پس نیز باید از پیش فعال‌تر بوده و اقدامات و گام‌های موثرتری در راستای ارتقای ایمنی شهروندان و پیشگیری از حوادث در شیراز برداریم.

وی ادامه داد: هر اقدام و خدماتی که در این شهر انجام می‌گیرد برای آسایش و راحتی شهروندان است و نمی‌توان شهر را توسعه داد اما نکات ایمنی در آن را رعایت نکرد.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهردار شیراز اضافه کرد: برای یک زندگی سالم در شهر باید به ایمن‌سازی به عنوان یک ضرورت اهمیت داده شود.

امینی، بیشترین آسیب‌های شهری را عدم رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های ایمنی دانست و افزود: اگر قصد داریم مرگ و میر را کاهش دهیم و خسارت‌ها را به حداقل برسانیم باید تمام پروژه‌ها و اقدامات طبق استانداردهای روز انجام گیرد.

وی، در مورد اصطلاحات رایج در ایمنی جامعه از قبیل خطرات، حوادث و سوانح، ایمنی، امنیت، سلامت، آسیب‌پذیری، توانمندسازی و ظرفیت‌سازی گفت: ایمنی به معنای حفاظت شدن در برابر عوامل تهدید کننده فیزیکی، اجتماعی، اعتقادی، مالی، سیاسی، عاطفی، شغلی، روانی، آموزشی و سایر عواملی است که خوشایند انسان نیست.

امینی، بسیاری از اقدامات و کارهای صورت گرفته را مغایر با استانداردهای روز دانست و ادامه داد: باید تمام نقاط و موارد غیرایمن در سطح شهر شناسایی و در راستای رفع و ایمن‌سازی آنها اقدام شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ما باید سعی کنیم پروژه جامعه ایمن را به صورت عملی پیش ببریم و در نتیجه با برگزاری مستمر این جلسات و بررسی و ارزیابی، طرح ایمنی را در ابعاد مختلف ارتقا دهیم.

امینی بیان داشت: وظیفه دبیرخانه جامعه ایمن ابلاغ نقاط قوت و ضعف مناطق 9 گانه و سازمان‌ها است و باید برنامه‌ریزی درست در راستای بهبود وضعیت به صورت تخصصی انجام گیرد تا در پایان سال شاهد یک روند صعودی باشیم.

از سایر مصوبات جلسه ستاد کمیته جامعه ایمن می‌توان به، انجام مطالعات بر روی حوادث رخ داده در سطح منطقه و تهیه دستورالعمل و توصیه‌هایی بر اساس خروجی آن، مستندسازی از نقاط نا ایمن، رعایت اصول ایمنی توسط پیمانکاران، ارائه گزارش توسط اعضای ستاد به دبیرخانه ستاد جامعه ایمن و ارائه اولویت‌ها و برنامه‌های مورد نظر مناطق 9 گانه شیراز و سازمان‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام/2448/ت/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول