اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی:

سهم‌خواهی جریان‌ها نقض آشکار شایسته‌سالاری است

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: ما معتقدیم که سهم‌خواهی احزاب و جریان‌های سیاسی کشور به منزله نقض آشکار شایسته‌سالاری در بدنه مدیریت کشور است.

سهم‌خواهی جریان‌ها نقض آشکار شایسته‌سالاری است

حمید رضا ترقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: از جمله تصمیم‌های خوبی که حسن روحانی برای مراسم تحلیف و روز ابتدایی مسئولیتش گرفته است، معرفی کابینه وزرا دولت 11 است.

وی بیان کرد: معرفی هم زمان وزرا و کابینه دولت آتی توسط حسن روحانی در مراسم تحلیف سرعت انتقال قدرت از دولت دهم به دولت جدید را افزایش می‌دهد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با اشاره مختصری به مزایای افزایش این انتقال قدرت در شرایط کنونی کشور، این ابتکار عمل را از سوی دولت آتی خوب و ارزشمند توصیف کرد.

وی، گریزی هم به ابتکار عمل متقابل دولت فعلی در برگزاری مراسم تحلیف زد و گفت: تدارک دولت دهم و دستگاه دیپلماسی و وزارت خارجه کشور مبنی بر دعوت از همه سران و نمایندگان کشورهای رسمی جهان برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب و هرچه باشکوه برگزار شدن این مراسم بسیار قابل تحسین و تمجید است.

ترقی تصریح کرد: بطور قطع حضور مهمانان خارجی و سران کشورهای جهان در مراسم تحلیف رئیس جمهور دولت 11 به اقتدار و تثبیت دولت جدید خواهد افزود و جایگاه حسن روحانی و دولتش را در عرصه بین‌المللی ارتقا خواهد داد.

وی در ادامه از حرف و حدیث‌های مطرح شده برای چینش کابینه یازدهم سخن گفت و تصریح کرد: حزب موتلفه معتقد است هیچ گروهی حق سهم خواهی از دولت جدید ندارد.

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی عنوان کرد: ما معتقدیم که سهم‌خواهی احزاب و جریان‌های سیاسی کشور به منزله نقض آشکار شایسته‌سالاری در بدنه مدیریت کشور است و بر همین اساس از سوی این حزب  تا به امروز هیچ‌کس معرفی نشده است.

وی ابراز کرد: امروز باب مشورت‌خواهی از بزرگان نظام بر روی حسن روحانی باز است و رئیس جمهور منتخب مردم چنانچه با این منطق و روش پیش برود، می‌تواند به افراد متخصص و شایسته دست پیدا کند.

ترقی فشار وارده از سوی جریان اصلاح طلب به حسن روحانی مبنی بر ورود چهره‌های وابسته به این جریان در چینش کابینه 11و سکان داری وزارتخانه‌های کشور بی معنا و غیرموجه دانست.

وی گفت: با بررسی و نگاه اجمالی به اسامی که این روزها از سوی سایت‌ها، روزنامه و جراید کشوری برای چینش کابینه دولت جدید معرفی و مطرح می‌شود، این چنین استنباط می‌شود که گویی وزرای دولت هشتم بیشترین حضور را در کابینه 11 دارند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پایان تأکید کرد: چنانچه روند ترکیبی و انتخابی  لیست نهایی وزرای معرفی شده برای دولت حسن روحانی این گونه باشد، مجلس و نمایندگان شورای اسلامی حتما تأمل و بررسی بیشتر برای رای اعتماد به آنان خواهند داشت.

انتهای پیام/63001/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول