اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس:

شمارش معکوس برای تولید گاز از مخزن فاز ١٢ پارس جنوبی آغاز شد

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: شمارش معکوس برای تولید گاز از مخزن فاز ١٢ پارس جنوبی آغاز شد.

شمارش معکوس برای تولید گاز از مخزن فاز ١٢ پارس جنوبی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه پارس جنوبی، محمدرضا زهیری اظهار داشت: در ادامه مراحل پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی بزرگترین پروژه گازی پارس جنوبی، مراحل تست و راه‌اندازی گرم تأسیسات فراساحلی امروز طی عملیاتی آغاز شد.

این مسئول یادآور شد: این عملیات به منظور تست و آزمایش تجهیزات عرشه و مشعل سکوی A ١٢ و نیز بررسی مسیر جریانی گاز در خط لوله ١٥٠ کیلومتری انتقال گاز این بخش از میدان مشترک پارس جنوبی در بستر دریا انجام می‌گیرد.

وی افزود: طبق هماهنگی‌های انجام شده با شرکت انتقال گاز ایران، از امروز حجم مشخصی از منابع گاز شیرین پالایشگاهی به منظور انجام تست‌های نهایی سیستم‌های ایمنی و راه‌اندازی تجهیزات و تاسیسات دریایی از خشکی به سمت موقعیت دریایی استقرار سکوی A ١٢ ارسال خواهد شد.

زهیری بیان کرد: با اجرای این بخش از عملیات طی ١٠ روز آینده مشعل یکی از سکوهای اصلی فاز ١٢ در مرزی‌ترین نقطه آب‌های مشترک ایران و قطر بر فراز آب‌های نیلگون خلیج فارس روشن خواهد شد.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس متذکر شد: با تکمیل مراحل راه‌اندازی، استخراج و تولید گاز ترش از چاه‌های این بخش از میدان مشترک به میزان ٥٠٠ میلیون فوت مکعب برای راه‌اندازی نخستین ردیف پالایشگاهی به خشکی( عسلویه) آغاز و به تدریج به ظرفیت تولید یک میلیارد فوت مکعب معادل تولید یک فاز استاندارد پارس جنوبی ارتقا خواهد یافت.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی و همکاری مطلوب انجام گرفته میان بخش‌های کارفرمایی و پیمانکاری در بهره‌برداری به موقع از بزرگترین فاز گازی پارس جنوبی اظهار داشت : مرحله نخست تولیدات پالایشگاهی این فاز پس از شیرین‌سازی با تزریق به خط لوله ششم سراسری گاز برای مصارف سوخت مورد نیاز زمستانی کشور در نظر گرفته شده است.

طرح توسعه فاز ١٢ پارس جنوبی به عنوان بزرگترین پروژه تولیدی گاز کشور با ظرفیت نهایی برداشت از مخزن به میزان ٨٤ میلیون مترمکعب گاز ترش از میدان مشترک به کارفرمایی شرکت نفت و گاز پارس توسط  شرکت ایرانی پتروپارس اجرا شده است.

این نخستین طرح پالایشگاهی پارس جنوبی است که راه‌اندازی تاسیسات فراساحلی آن متفاوت با طرح‌های شرکت‌های خارجی و براساس فناوری و مدل ابداعی متخصصان ایرانی ( تست و راه‌اندازی با گاز شیرین ) صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/2451/ذ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول