اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اسدآباد:

نماز جمعه نمایش اقتدار جامعه اسلامی است

امام جمعه اسدآباد گفت: نماز جمعه در بصیرت‌دهی، بیداری و وحدت بین مسلمانان تأثیرگذار است و این امر عامل ناکامی دشمن در رسیدن به اهداف است.

نماز جمعه نمایش اقتدار جامعه اسلامی است

حجت‌الاسلام سید موسی حسینی‌مجد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد، با گرامیداشت شهیدان محراب و شهید آیت‌الله طالقانی نخستین امام جمعه تهران، اظهار داشت: نماز جمعه در تداوم انقلاب اسلامی و موفقیت‌ها و پیشرفت‌های آن نقش بسزایی داشته که نمونه‌های آن زیاد است.

وی افزود: نماز جمعه در دوران هشت سال دفاع مقدس، بسیج نیروها، اعزام نیروها به جبهه‌های جنگ، در دوران سازندگی، هدایت دینی و سیاسی جامعه، خاموش کردن فتنه‌های بزرگ مانند فتنه سال‌های 77 و 88 نقش مهمی داشته است.

امام جمعه اسدآباد با بیان اینکه نماز جمعه در بصیرت‌دهی و بیدار کردن اذهان عمومی در سطح کشور نقش‌آفرین بوده و هست، تصریح کرد: یکی از دلایل مهم دشمنی استکبار با برگزاری نماز جمعه‌ها همین بیدارگری‌ها و بصیرت‌دهی است چرا که نماز جمعه در وحدت و یکپارچگی مسلمین تأثیرگذار است.

وی آشنا کردن مردم با مسائل سیاسی و اجتماعی را از مواهب برگزاری نماز جمعه دانست.

حسینی‌مجد با اشاره به اینکه هم‌اکنون قریب به 730 نماز جمعه در سطح کشور در مناطق مختلف در حال برگزاری است، افزود: این نماز جمعه‌ها جزو بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر قدر دانستن نماز جمعه، گفت: طبق فرموده رهبری، نماز جمعه را باید با خضوع، دعا و ذکر بجا آورد.

امام جمعه اسدآباد ادامه داد: خطیبان نماز جمعه خطبه‌ها را به اختصار بخوانند چرا که این امر موجب جذب جوانان و مردم می‌شود. وی با اشاره به تجارب 9 ساله خود در امامت جمعه دو شهرستان ملک‌شاهی و اسدآباد در زمینه تقویت نماز جمعه، گفت: ما به اختصار خواندن خطبه‌های نماز جمعه، مطالعه و تحلیل کارآمد مسائل، دسته‌بندی و موضوع‌بندی مسائل در برپایی نماز جمعه را رعایت کرده‌ایم.

حسینی‌مجد ادامه داد: مردم و نمازگزاران عمل و رفتار امام جمعه را زیر نظر می‌گیرند که و این گفتار و رفتار می‌تواند در جذب آنان برای شرکت در نماز جمعه تأثیرگذار باشد.

وی نقش امام جمعه را در بین عموم مردم و مسئولان نقش پدری دانست و گفت: همچنان که نقش رهبر انقلاب در سطح کشور نقش پدری است، امامان جمعه نیز به عنوان نماینده ولایت فقیه نقش پدری را در هر شهرستانی دارند و باید با تعهد و کارآفرینی پشتیبانی مردم و مسئولان باشند.

حسینی‌مجد پرورش فکر و اندیشه مسئولان و مردم، ایجاد وحدت، انسجام و روحیه دادن به مردم را از جمله وظایف امامان جمعه خواند.

وی عامل موفقیت امامان جمعه و مبلغان اسلام را گسترش فرهنگ دین‌داری در جامعه، رشد عقلانیت و بالا بردن سطح فکر و اندیشه مردم، مبارزه با خرافه‌پرستی دانست و تصریح کرد: اسلام با شخصیت دادن به اسلام، بالا بردن فکر و مبارزه با خرافات، مردم را به پرستش خدا فرا می‌خواند که امامان جمعه با ایراد خطبه قوی، به جا و اثربخش خود می‌تواند عامل از بین بردن خرافات و عقاید باطل در جامعه باشد.

*اشاعه تقوا از برکات مهم نماز جمعه

امام جمعه اسدآباد سفارش به تقوا را از برکات مهم نماز جمعه دانست و گفت: تقوا عامل بازدارنده از گناه و موجب کاهش جرائم، ایجاد آرامش و آسایش مردم بین مردم است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه، نمایش اقتدار جامعه اسلامی و جبهه سیاسی ـ فرهنگی است، یادآور شد: این نماز میثاق با ولایت و تجلی ولایت فقیه است چرا که بی‌اذن ولی فقیه کسی اجازه برپایی این نماز را ندارد.

حسینی‌مجد دعوت از شخصیت‌های کشوری و استانی، صرف 100 میلیون تومان برای مراسم 14 و 15 خرداد و نیمه شعبان، برپایی مراسم مذهبی، برگزاری محفل انسی با قرآن، کمک به مؤسسات ایتام و قرآن، اهداء کتب مذهبی و قرآن به جوانان، سفر به 100 روستا، اعزام 50 روحانی به منظور ترویج زکات، برپایی نماز جماعت صبح در مسجد جامع و تقویت بنیادهای فرهنگی را فعالیت‌های نهاد نماز جمعه شهرستان برشمرد.

وی به فعالیت‌های سیاسی نهاد نماز جمعه اشاره کرد و گفت: در طول سه سال گذشته دو انتخابات در شهرستان انجام گرفته که نهاد نماز جمعه با عملکرد فراجناحی، ایجاد وحدت بین کاندیداها و تشویق مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی را در برنامه داشت.

امام جمعه اسدآباد با بیان اینکه ما هیچ وقت مدعی نیستیم که خطبه‌ها و برنامه‌های ما بی‌عیب و نقص بوده و هست، اذعان داشت: البته یقین داریم در حد وسع مادی، مالی و امکانات محدود خود و با توجه به حضور چند هزار نفری مردم در راهپیمایی‌ها، نشان از پیشرفت و روحیه وحدت در شهرستان دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان اسدآباد دارای دو حوزه علمیه برادران و خواهران است، گفت: برای استفاده بهینه و مؤثر از تربیت‌شدگان طلاب شهرستان اسدآباد در بعد فرهنگی و دینی باید طلاب در  مدارس حضور یابند.

حسینی‌مجد با قدردانی از حضور مردم زادگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی در نماز جمعه گفت: امیدواریم که مردم این شهرستان بیشتر، بهتر و حضور دشمن‌شکنی در نماز جمعه داشته باشند.

وی در پایان از نیروی انتظامی، سپاه، شورای تأمین، فرمانداری، رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها، هیئت امنا مسجد جامع، فرهنگیان نماینده مجلس و مردم در برپایی هر چه باشکوه‌تر نماز جمعه شهرستان قدردانی کرد.

انتهای پیام/89008/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول