اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان در گفت‌وگو با فارس خبر داد

اختصاص 120 میلیارد تومان اعتبار به مراکز دارالقرآن خوزستان

استاندار خوزستان از پرداخت میزان اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان به مراکز دارالقرآن استان خبر داد و گفت: این میزان اعتبار به بخش قرآن در تاریخ استان بی‌سابقه است.

اختصاص 120 میلیارد تومان اعتبار به مراکز دارالقرآن خوزستان

سیدجعفر حجازی در اختتامیه هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: امروز جوانان ما در تلفن همراه خود به جای استفاده از آهنگ‌های غربی از کلام قرآن و ادعیه‌های مختلف بهره می‌برند که این موضوع نشان از ترویج حوزه فرهنگ در سطح جامعه است.

وی با بیان اینکه آمار کتاب خوانی مردم استان در سطح کشور رشد قابل توجه‌ای داشته است افزود: امروز نهضت کتاب خوانی در استان که یکی از جلوه‌های آن برپایی نمایشگاه بوده بسیار پر رنگ است.

استاندار گفت: با توجه به اینکه در نمایشگاه‌های قرآنی محصولات فرهنگی عرضه می‌شود استقبال مردم را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: استقبال مردم در نمایشگاه امسال نسبت به دوره‌های قبل بسیار خوب بود طوری که به هنگام بازدید از نمایشگاه مردم تقاضا داشتند که مهلت نمایشگاه چند روز دیگر تمدید شود.

حجازی ادامه داد: با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی مردم فرصت پیدا می‌کنند که با آثار جدید عرضه شده در حوزه قرآنی آشنا و محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند.

وی با اشاره به اینکه رشد تولیدات فرهنگی متناسب با سلایق افراد جامعه گسترش پیدا می‌کند اظهار کرد: زمانی تنها محصولات قرآنی در نمایشگاه ارائه می‌شد اما امروز آثار به روز و دیجیتال قرآنی و حتی کتب رمان و نرم افزارهای مختلف در نمایشگاه عرضه می‌شود.

استاندار تصریح کرد: زمانی مردم ما برای تهیه یک کتاب باید به تهران می‌رفتند اما اکنون با تنوع کتابی که در نمایشگاه موجود است دیگر نیازی به رفتن آن همه مسافت نیست.

وی در ادامه به حوزه چاپ و نشر استان اشاره کرد و افزود: در حوزه نشر و تالیف قدری عقب هستیم و باید زود‌تر به این حوزه توجه می‌شد. به همین دلیل تمام شرکت‌ها و دستگاه‌های دولتی را مکلف کردیم که از محصولات تولید استان استفاده کنند.

حجازی ادامه داد: قطعا اگر دستگاه‌های دولتی سفارشات چاپ و نشر خود را به درون استان واگذار کنند فعالان عرصه چاپ و نشر آثار خود را افزایش می‌دهند چرا که در استان خریدار موجود است.

وی از پرداخت میزان اعتبار 120 میلیارد تومان به مراکز دارالقرآن خبر داد و گفت: این میزان اعتبار در تاریخ استان بی‌سابقه است. همچنین ظرف 4 سال گذشته تعداد کانون‌های فرهنگی مساجد از 320 کانون به یک هزار کانون افزایش یافته است.

استاندار اظهار کرد: امروز دشمنان حجمه تلاش و سرمایه گذاری خود را برای انحراف افکار جوانان ما به کار گرفته‌اند. همچنین گروه‌های تکویری و فرقه وهابیت قصد دارند تصوری خشونت آمیز از اسلام ارائه دهند.

وی گفت: گرچه ما یک هزارم گامی که دشمنان در جهت فروپاشی نظام اسلامی تلاش می‌کنند برنمی داریم اما اثربخشی کار‌های ما بسیار ماندنی‌تر از گام‌های دشمنان است.

انتهای پیام/2329/صا30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول