اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‏الله نورمفیدی:

جامعه اسلامی فضیلت‎سالار است

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: خوشبختانه ما در جامعه اسلامی مردسالار و زن‎سالار نداریم، جامعه اسلامی فضیلت‎سالار و انسان‎سالار است.

جامعه اسلامی فضیلت‎سالار است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‏الله سید کاظم نورمفیدی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران استان با اشاره به انتظارات زن و مرد از یکدیگر اظهار داشت: سطح انتظارات طرفین از یکدیگر باید متعادل و منطقی باشد.

وی افزود: سطح توقعات زن از مرد باید به اندازه‏ای باشد که مرد دچار اضطراب و شرایط سخت نشود.

فضائل و رذائل اخلاقی خانواده تاثیر مستقیم بر شخصیت و تربیت فرزند دارد

نماینده ولی‏فقیه در استان گلستان خاطرنشان کرد: زن و مرد باید بر اساس توانمندی طرف مقابل از هم انتظار داشته باشند، اگر غیر از این باشد زندگی دچار تنش، طوفان و در نهایت متلاشی می‏شود.

نورمفیدی با بیان اینکه اینها بر روحیه فرزندان اثر می‏گذارند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین چیزی که در محیط خانواده باید مورد توجه باشد، احترام است.

به گفته وی، فضائل و رذائل اخلاقی خانواده تاثیر مستقیم بر شخصیت و تربیت فرزند دارد.

والدین باید به یکدیگر احترام بگذارند

امام جمعه گرگان با بیان اینکه بذر وجودی انسان در چنین فضایی متفاوت است، تاکید کرد: پدران و مادران باید به هم احترام بگذارند، با ادب با یکدیگر صحبت کنند و نسبت به هم بی‏‌ادبی نکنند.

نورمفیدی تصریح کرد: از نظر اسلام بین زن و مرد تفاوتی نیست آنچه که ملاک برتری قرار می‏گیرد فضیلت‏های اخلاقی است.

وی با اشاره به ولادت امام حسن مجتبی (ع) در نیمه ماه مبارک رمضان اظهار داشت: آن حضرت در حدیثی فرمودند مردم و جامعه با تکبر، حرص و حسد که زشت‏ترین صفات هستند، هلاک می‏شوند.

آدم متکبر در مقابل دین و پیامبران الهی سر تعظیم فرود نمی‏آورد

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری توضیح داد: از نظر آن حضرت آدم متکبر در مقابل دین و پیامبران الهی هم حاضر نیست سر تعظیم فرود آورد در نتیجه دین او از بین می‏رود و شیطان به همین خاطر از درگاه احدیت رانده شد.

نورمفیدی خاطرنشان کرد: طبق نظر امام حسن مجتبی (ع) حرص دشمن انسان است و به خاطر حرص آدم از بهشت بیرون رانده شد، شیطان هم از همین غریزه سوء استفاده و او را تحریک کرد.

وی با بیان اینکه از نظر امام حسن (ع) حسد انسان را به زشتی می‏کشاند، به نقل از آن حضرت گفت: به خاطر همین صفت بود که هابیل، قابیل را کشت.

غیر از ایمان چه چیزی را همراه خود به قبر و قیامت می‏بریم

نماینده ولی‏فقیه در استان گلستان ادامه داد: امام حسن مجتبی (ع) در جایی دیگر تاکید کردند ماه رمضان این نباشد که فقط روزه بگیریم، رمضان ماه خودسازی است، اگر دچار تکبر، حرص و حسد هستیم اینها را از خود دور کنیم.

نورمفیدی در پایان این سئوالات را مطرح کرد: مگر چند سال می‏خواهیم در این دنیا زندگی کنیم؟ مگر قرار است غیر از ایمان چه چیزی را همراه خود به قبر و قیامت ببریم؟ ذات اقدس الهی همانطور که به دیگران ویژگی‏های مثبت داده این ویژگی‏ها را به ما هم داده است.

انتهای پیام/83003/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول