به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمد پورفخری صبح امروز در جلسه ارتقا ایمنی راه آهن شرق اظهار داشت: اداره کل راه آهن شرق با واقع شدن در مسیر سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و یزد، با بیش از هزار کیلومتر طول خط اصلی و فرعی، طولانیترین ناحیه راه آهن کشور است.
پورفخری لازمه جابهجایی بار و مسافر در راه آهن را ایمنی دانست و افزود: با توجه به اینکه قطارهای مسافری بندرعباس، کرمان، شیراز، اصفهان، یزد، طبس، خواف، تربت حیدریه به مشهد مقدس و بالعکس همچنین طبس، تربت حیدریه و خواف به تهران و بالعکس در محور طلایی این اداره کل تردد میکنند، یکی از مهمترین و حساسترین وظایف مدیریت و کارکنان، ارتقای ایمنی است.
وی ادامه داد: به همین منظور تلاش شبانهروزی کارکنان و نظارتهای مسئولان بر عملکرد کارکنان مشاغل حساس به ویژه کارکنان مرتبط با سیر و حرکت قطارها همچنین نظارت بر مناطق ماسهگیر و هجوم شنهای روان در هنگام وزش باد و طوفان الزامی است.
پورفخری، استقرار شبانه روزی کارگران برای پاک کردن شنها از روی ریلهای این مناطق، اعزام کمیسیونهای اصلی و فرعی و کارشناسان فنی به طول خط هزار کیلومتری این اداره کل برای بازدید از کلیه خطوط، سوزنها، پلها، آبراهها، ترانشههای ریزشی، تونلها و تجهیزات، تأسیسات فنی و مهندسی و علائم الکتریکی را از دیگر وظایف کارکنان این نهاد دانست.
مدیرکل راهآهن شرق کشور تصریح کرد: هر یک از 40 ایستگاه زیر مجموعه به محض مشاهده کوچکترین مسئله حادثه ساز علاوه بر رسیدگی و رفع کردن آن، زمینه پیشگیری از سانحه و ارتقای ایمنی را برای سیر روان قطارها و آرامش و امنیت مسافران و صاحبان کالا فراهم میآورند.
پورفخری خاطرنشان کرد: کارکنان ما با توجه به اینکه محور طلایی این اداره کل در مسیر زائران حضرت ثامن الحجج (ع) قرار دارد، برای ارائه خدمت به زائران حضرت علی ابن موسیالرضا (ع) با جان و دل خدمت میکنند.
مدیرکل راه آهن شرق با اشاره به کسب جایگاه سوم تناژ بارگیری راه آهن کشور و تحقق 100 درصدی برنامههای پیشبینی شده در این اداره کل در سال گذشته، از ایجاد پست جدید بارگیری در ایستگاههای جندق و بجستان و عملکرد خوب این اداره کل در چهار ماهه گذشته خبر داد.
انتهای پیام/2464/صا30/ظ1004