اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

طبق اعلام کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران

۵۹ روزنامه‌نگار ترکیه «تحت فشارهای دولت» اخراج یا وادار به استعفا شدند

صاحبان رسانه در ترکیه تحت فشارهای دولت این کشور دهها روزنامه‌نگار که تظاهرات‌های مردم در اعتراض به تخریب پارک گزی را پوشش داده بودند، از کار اخراج یا وادار به استعفا کردند.

۵۹ روزنامه‌نگار ترکیه «تحت فشارهای دولت» اخراج یا وادار به استعفا شدند

به گزارش خبرگزاری فارس، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در نیویورک مطلع شده است اخراج یا استعفای اجباری 59 روزنامه‌نگار ترکیه‌ای تحت فشار دولت صورت گرفته است.

گزارش‌های رسیده به «کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران» حاکی است چندین روزنامه‌نگار مستقل در ترکیه به تلافی پوشش مستقلانه تظاهرات‌های ضد دولتی در این کشور در حادثه پارک گزی اخراج یا وادار به استعفا شده‌اند.

بنا به اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان غیرانتفاعی، «اتحادیه روزنامه‌نگاران ترکیه‌» دست‌کم 22 مورد از اخراج روزنامه‌نگاران و 37 مورد از استعفای اجباری آنها را ثبت کرده است. این اتحادیه اعلام کرده این اقدام به تلافی پوشش مستقلانه حوادث پارک گزی صورت گرفته است.

اعتراض‌های ضد دولتی در ترکیه از روز 10 خرداد پس از آغاز شد که پلیس استانبول به معترضانی که در اعتراض به تخریب پارک گزی در میدان تقسیم استانبول تحصن کرده بودند، حمله‌ور شد.

تظاهرات‌ها ابتدا در مخالفت با تخریب این پارک آغاز شده بود اما پس از سرکوب خشن پلیس به تظاهرات‌های ضد دولتی تبدیل شد و به دهها شهر در سراسر ترکیه گسترش پیدا کرد.

کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران نوشته تحقیقات این سازمان نشان می‌دهد صاحبان رسانه یا سردبیران روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها در کشور ترکیه تحت فشارهای دولتی روزنامه‌نگاران منتقد را از کار اخراج می‌کنند.

طبق گزارش‌ها یکی از روزنامه‌نگاران اخراج شده «یاووز بایدر» بوده که در روزنامه «صباح» قلم می‌زده و مقاله‌هایی در انتقاد از سیاست‌های دولت می‌نوشته است.

وی در تاریخ 19 جولای هم مقاله‌ای در روزنامه نیویورک‌تایمز منتشر کرده که در آن از رفتار صاحبان رسانه‌های ترکیه انتقاد کرده و آنها را به سرکوب آزادی بیان متهم کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول