اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گرگان در پاسخ به فارس:

نماز جمعه مظهر همبستگی امت اسلام است

امام جمعه گرگان با بیان اینکه اسلام دین اجتماعی است، گفت: با توجه به اینکه نماز جمعه مورد تاکید دین اسلام است مظهر همبستگی و پیوستگی امت اسلام به شمار می‏رود.

نماز جمعه مظهر همبستگی امت اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‏الله سید کاظم نورمفیدی عصر امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگاران به مناسبت پنجم مرداد ماه، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در ایران و همزمان در گرگان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه نهاد نماز جمعه چه نقشی در مقابله با جنگ نرم دشمنان دارد؟ اظهار داشت: نماز جمعه با سایر نمازها تفاوت دارد.

وی با بیان اینکه نخستین مسئله در دین مقدس اسلام بندگی حق‏تعالی است، افزود: نماز جمعه نیز مظهر بندگی ذات اقدس الهی است.

آگاهی‏بخشی یکی از فلسفه‏های نماز جمعه است

نماینده ولی‏فقیه در استان گلستان آگاهی‏بخشی به جامعه را یکی از فلسفه‏های تشکیل نماز جمعه دانست و خاطرنشان کرد: شاهد این آگاهی‌بخشی خطبه‏های نماز جمعه هستند که خطیب آن در خصوص مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، دینی و حتی جهان اسلام صحبت می‏کند.

نورمفیدی ادامه داد: دین اسلام از زمان پیدایش با دشمنی دشمنان مواجه بوده و این تقابل حق و باطل تا روز آخر نیز ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، تقابل حق و باطل در همه زمان‏ها به اشکال مختلف بروز و ظهور دارد و در این دوره نیز در قالب جنگ نرم خود را نشان می‏دهد.

تقابل حق و باطل در این دوره خود را به شکل جنگ نرم نشان می‏دهد

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: آگاهی‏بخشی خطیب جمعه بسیار مهم و تاثیرگذار است و مردم را در برابر توطئه‏های دشمنان مقاوم می‏کند.

نورمفیدی با اشاره به شرایط امام جمعه گفت: امام جمعه باید در بیانات خود فصاحت و بلاغت داشته، مقتضیات زمان را درک کند، منزلت اجتماعی داشته باشد، حرف‏هایش موثر باشند و منش وی مورد تایید شارع مقدس اسلام باشد.

وی با بیان اینکه فاصله بین دو نماز جمعه باید یک فرسخ باشند، تاکید کرد: اگر در فاصله دو فرسخی (11 کیلومتر) نماز جمعه اقامه نشود مردم باید در نماز جمعه‏ای که در فاصله دو فرسخی برگزار می‏شود، شرکت کنند.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: در کشور ما نماز جمعه در فضای احساس بندگی حق‏تعالی به صورت گسترده برگزار می‏شود و اگر خطیب نماز جمعه بتواند مسائل اعتقادی، سیاسی و عبادی را به نحو شایسته برای مردم بیان کند به طور قطع تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/83003/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول