اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بویین زهرا خبر داد

تولید سالانه 24 تن کمپوست در بویین زهرا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا تولید سالانه کودهای ‌کمپوست‌ شده در شهرستان بویین زهرا را 24 تن اعلام کرد و گفت: پرورش و تولید این کودها در منطقه «دانسفهان» بویین زهرا حجم و سهم بیشتری نسبت به نواحی دیگر این شهرستان دارد.

تولید سالانه 24 تن کمپوست در بویین زهرا

مرتضی شعبان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا پیرامون جایگاه پرورش و تولید کود‌های کمپوست شده در شهرستان بویین زهرا اظهار داشت: عرصه پرورش و تولید ورمی‌ کمپوست‌ها در کود‌های حیوانی از حدود سه سال پیش در سطح شهرستان بویین زهرا آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا به میزان تولید کودهای ورمی‌کمپوست در شهرستان بویین زهرا اشاره کرد و افزود: سالیانه 24 تن تولید ورمی‌ کمپوست در شهرستان بویین زهرا صورت می‌گیرد.

شعبان‌نژاد عنوان کرد: از میزان 24 تن ورمی‌ کمپوست‌های شهرستان بویین زهرا، 20 تن به صورت صنعتی و چهار تن نیز به صورت سنتی پرورش یافته و تولید می‌شود.

وی با تشریح چگونگی تولید ورمی‌ کمپوست‌های صنعتی در شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: در حال حاضر دو واحد صنعتی ورمی‌ کمپوست در شهر بویین زهرا فعال بوده و به پرورش کرم‌های خاکی می‌پردازند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا ادامه داد: تولید ورمی‌ کمپوست‌ها در هر مرحله نیازمند مدت شش تا هشت ماه زمان بوده که پس از طی این مرحله می‌توان مرحله برداشت را آغاز کرد.

شعبان‌نژاد تولید ورمی‌ کمپوست‌ها را جزو سیاست‌های جهاد کشاورزی در راستای توسعه مشاغل خانگی ذکر کرد و افزود: کرم‌های ورمی پس از خریداری در میان کودهای حیوانی قرار گرفته و در محیط کود پرورش پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر شرکت سیمکاران در بویین زهرا تولید اولیه کرم و شرکت سیمرغ نیز پرورش آن را بر عهده دارد.

انتهای پیام/77005/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول