اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درخواست شیخ الازهر از مردم مصر برای حمایت از نیروهای مسلح

شیخ الازهر تأکید کرد فراخوان روز جمعه برای تظاهرات در واقع برای وحدت بیشتر ملت مصر است و از مردم خواست کشور را از شر بدخواهانش نجات دهند.

درخواست شیخ الازهر از مردم مصر برای حمایت از نیروهای مسلح

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «اخبار مصر»، «احمد الطیب» شیخ الازهر از ملت مصر خواست این کشور را از شر بدخواهانش نجات دهند.

الطیب در بیانیه‌ای که در شبکه یک تلویزیون مصر منتشر شد تأکید کرد که الازهر به همه مردم مصر با هر گرایشی اطمینان کامل دارد و می‌داند که این مردم دیدگاه خود را به صورت متمدنانه ابراز خواهند کرد بدون اینکه در دام خشونت و هرج و مرج بیافتند.

وی افزود: ملت فرهیخته مصر کشور خود را تنها  نخواهد گذاشت و به همه دنیا در زمینه مسئولیت پذیری و بیان دیدگاه خود درس خواهد داد.

شیخ الازهر ابراز اطمینان کرد که فراخوان تظاهرات روز جمعه همانگونه که سخنگوی نیروهای مسلح عنوان کرد فراخوانی برای همه مردم مصر برای وحدت، هماهنگی، دوری از خشونت و کینه توزی است.

وی همچنین از مردم مصر خواست از نیروهای مسلح، نیروهای امنیتی، پلیس و دستگاه قضایی کشور در مقابله با هرگونه خشونت و تروریسم و خطراتی که کشور را تهدید می‌کند، حمایت کنند.

پیشتر «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع مصر طی سخنرانی از مردم مصر خواست به ارتش مجوز مبارزه با تروریسم را بدهند و در جمعه‌ای که «نه به تروریسم» نامگذاری کرد، به خیابان‌ها بیایند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول