اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کاخ سفید خواستار خویشتنداری ارتش مصر شد

کاخ سفید در شرایطی که فرمانده ارتش مصر فراخوان تظاهرات عمومی در روز جمعه صادر کرده است از ارتش این کشور خواست خویشتنداری به خرج دهد.

کاخ سفید خواستار خویشتنداری ارتش مصر شد

به گزارش خبرگزاری فارس، کاخ سفید از ارتش مصر خواسته است حداکثر خویشتنداری را به خرج دهد و تمام تلاشش برای جلوگیری از درگیری بین تظاهرات‌کنندگان رقیب را انجام دهد.

بنا به گزارش خبرگزاری انگلیسی رویترز، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید گفت واشنگتن از «هر گونه لفاظی» که منجر به دامن زدن به تنش‌ها شود نگران است.

سخنگوی کاخ سفید این سخنان را در حالی اعلام کرده که ژنرال عبدالفتاح السیسی، فرمانده ارتش مصر خواسته است مردم روز جمعه برای اعلام حمایت از ارتش به خیابان‌ها بیایند.

ارنست به خبرنگاران گفت: «دولت آمریکا از نیروهای امنیتی خواسته است بیشترین خویشتنداری و احتیاط را به خرج دهند.»

قرار است روز جمعه در مصر طرفداران محمد مرسی، رئیس جمهور از قدرت خلع شده این کشور و هواداران ارتش که او را از قدرت برکنار کرد، تجمع کنند.

«عبدالفتاح السیسی» روز گذشته، چهارشنبه (2 مرداد) در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشکده نیروی دریایی ضمن تأکید بر سرنوشت‌ساز بودن انتخابات آینده از مردم مصر خواست برای آنچه به زعم وی «تأکید بر استقلال در تصمیم‌گیری مصر و مقابله با تروریست‌ها» بود، روز جمعه آینده به خیابان بیایند.

ارتش مصر حدود سه هفته پیش آقای مرسی، رئیس جمهوری مصر را برکنار کرد، قانون اساسی را به حالت تعلیق در آورد و اعضای ارشد جماعت اخوان المسلمین را بازداشت کرد.

آقای مرسی در پی انقلاب سال 2011 که به سرنگونی حسنی مبارک، رئیس جمهور سابق مصر منجر شد در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شده بود.

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول