اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

نخست‌وزیر مصر: به ایجاد دموکراسی واقعی و برگزاری انتخابات پایبند هستیم

نخست‌وزیر موقت مصر گفت: دولت انتقالی به ایجاد دموکراسی واقعی و برگزاری انتخابات معتبر و شفاف در مرحله پیش رو پایبند است.

نخست‌وزیر مصر: به ایجاد دموکراسی واقعی و برگزاری انتخابات پایبند هستیم

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، حازم الببلاوی، نخست وزیر مصر امروز پنجشنبه با تورجیر لارسون، معاون وزیر خارجه نروژ که به قاهره سفر کرده است، دیدار کرد.

ببلاوی بر حرکت در مسیر تحول دموکراتیک در طی مرحله انتقالی کنونی در مصر تاکید کرد و گفت: ما به ایجاد دموکراسی واقعی و نوین بر اساس احترام به حقوق بشر، برابری در برابر قانون و مشارکت همه طیف‌های جامعه در این مسیر اعتقاد داریم.

نخست وزیر موقت مصر گفت: ما به نقشه راهی نیز که اجرای انتخابات پارلمانی شفاف و معتبر در دوره پیش رو را تضمین می‌کند پایبند هستیم.

ببلاوی با اشاره به آشتی ملی که اولین جلسه خود را دیروز در کاخ الاتحادیه برگزار کرد گفت: ریاست جمهوری و دولت مصر برای مقابله با چالش‌های اقتصادی به خصوص کمبود بودجه در این مرحله مهمی که کشور در آن واقع است اهتمام زیادی قائل هستند.

ببلاوی تصریح کرد: سیاست‌هایی که دولت کنونی مصر در پیش گرفته است بر سه محور متمرکز است که مهمترین آن پیشبرد فعالیت‌های اقتصادی، افزایش حجم سرمایه گذاری‌ها، افزایش تولید و ایجاد برنامه توسعه‌ای است که عدالت اجتماعی را محقق می‌کند و از درد و رنج شهروندان می‌کاهد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول