اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان:

65 درصد کیفیت نان به مهارت نانوایان بستگی دارد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان از برگزاری همایش نان در این استان خبر داد و گفت: 32 درصد کیفیت نان به ماشین و آرد و 65 درصد به مهارت نانوایان بستگی دارد.

65 درصد کیفیت نان به مهارت نانوایان بستگی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رسول شمشادی صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت ششم مرداد روز بزرگداشت کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: ارتقای فرهنگ مهارت آموزش و افزایش منزلت اجتماعی جزو سیاست مهم آموزش فنی و حرفه‌ای است.

*ضرورت اجرای سند راهبردی مهارت و فناوری

وی اجرای سند راهبردی مهارت و فناوری را در راستای برنامه اطلاع‌رسانی فعالیت‌ و عملکرد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را ضروری عنوان کرد.

این مسئول با بیان اینکه در هفته مهارت توسعه و ترویج ارتقای مهارت باید تعیین کننده باشد، افزود: هفته مهارت به عناوین مختلف نامگذاری شده است.

وی افزایش مهارت و توان تولید علم و فناوری، همگام با آموزش‌های دانشگاهی، آموزش مهارت و... را از جمله عناوین این هفته ذکر کرد.

شمشادی با اشاره به اینکه 850 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای و 22 آموزشگاه دولتی در گیلان فعالیت می‌کنند، اذعان کرد: در آموزشگاه‌های آزاد سالانه 50 هزار نفر و در آموزشگاه‌های دولتی سالانه 30 هزار نفر آموزش می‌بینند.

*کار بلد نبودن مدیران ریشه بیکاری در جامعه است

وی کارآفرینی را دارای سه هدف مهم بیان کرد و یادآور شد: توسعه و ترویج، ارتقای فرهنگ مهارت آموزی در سال حماسه سیاسی و اقتصادی، ایجاد انگیزه و عزم ملی برای دستیابی به شغل‌های پایدار را از جمله اهداف کارآفرینی برشمرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان یکی از ریشه‌های بیکاری در جامعه را کار بلد نبودن مدیران و دستور دادن آنها دانست و خاطرنشان کرد: بلد بودن انجام کار نیاز به مهارت دارد.

وی تشکیل ستاد مهارت در گیلان را در همین راستا ذکر کرد و یادآور شد: برخی دستگاه‌های مربوطه از جمله کانون انجمن صنفی عضو این ستاد هستند.

شمشادی، برگزاری مراسم تجلیل از نخبگان، مربیان نمونه آموزشگاه‌های آزاد، نوآوران، پیشکسوتان و... کسانی که در رقابت‌های کشوری و جهانی موفق به کسب مدال شدند را از جمله برنامه‌ها برشمرد.

*امضای بالغ بر 50 تفاهمنامه آموزش فنی و حرفه‌ای

وی از امضای بالغ بر 50 تفاهمنامه آموزش فنی و حرفه‌ای با دستگاه‌های مختلف گیلان خبر داد و متذکر شد: تفاهمنامه‌ سه جانبه آموزش فنی و حرفه‌ای، صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه پیام نور از جمله آن است.

این مسئول آموزش نانوایان را از جمله فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای گیلان ذکر کرد و افزود: سخت‌ترین کار آموزش نانوایان بود.

*آموزش 12 هزار نانوایان گیلان تا برنامه پنجم توسعه/نقش 65 درصدی مهارت نانوا در کیفیت نان

به گفته وی، در طول برنامه پنجم توسعه قرار است 12 هزار از نانوایان آموزش ببینند که از سال گذشته این آموزش‌ها آغاز شده است.

شمشادی خاطرنشان کرد: امسال از تعداد مذکور یک چهارم آنها آموزش می‌بینند و همایش نان نیز برگزار می‌شود.

وی 32 درصد کیفیت نان را مربوط به ماشین و آرد دانست و تصریح کرد: 65 درصد کیفیت نان به مهارت نانوایان بستگی دارد.

این مسئول، خطرات و مضرات نان سفید را بیشتر از نان قهوه‌ای عنوان کرد و یادآور شد: اصناف استان و اتحادیه‌های نانوایی در این زمینه آموزش نانوایی می‌بینند.

انتهای پیام/2300/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول