اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری کل استان مازندران:

بسیاری از زندانیان جرایم غیرعمد بدهکار مهریه هستند

رئیس دادگستری کل استان مازندران گفت: بسیاری از بدهکاران جرایم غیرعمد مازندران بدهکاران مهریه هستند.

بسیاری از زندانیان جرایم غیرعمد بدهکار مهریه هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام حسین طالبی امشب در مراسم گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مازندران که از سوی ستاد دیه استان در باشگاه برق برگزار شد، اظهار داشت: توجه به مددجویان و ادای دین بدهکاران به ویژه بدهکارانی که در بند زندان قرار گرفتند مورد توجه قرآن کریم و احادیث اهل بیت قرار دارد.

وی افزود: چون فعالیت ستاد دیه در راستای آزادی زندانیان است برخی از آزادی این اقشار برداشت نادرست دارند که انگیزه این فعالیت خداپسندانه را کاهش می‌دهد.

طالبی با بیان اینکه ستاد دیه در کشور و استان تلاش می‌کند برای کمک به بدهکاران گام بر دارد، بیان داشت: ما به دنبال آزادی بدهکارانی هستیم که بدون ارتکاب جرم به زندان روانه شدند و توان پرداخت دین خود را ندارد.

وی افزود: بسیاری از زندانیان به جرم غیرعمد بدهکاران مهریه هستند.

طالبی با اشاره به اینکه خداوند پرداخت زکات را تکلیف عبادی هم‌طراز با نماز می‌داند، گفت: یکی از مصارف زکات باید صرف پرداخت قرض بدهکاران شود.

وی بر استمرار این کار خیر تاکید کرد و ادامه داد: جامعه اسلامی تکلیف دارد برای پرداخت بدهکاری کسانی که به طور غیرعمد در حبس به سر می‌برند تلاش کند.

رئیس دادگستری کل استان مازندران عملکرد ستاد دیه استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تاکنون سه هزار و 313 نفر از زندانیان مازندرانی با حمایت‌های ستاد دیه و خیران آزاد شدند.

انتهای پیام/86006/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول