اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33سال پیش در چنین روزی

خون دلی که دولت موقت به دل علما کرد

آیت الله مشگینی: ماها مارگزیده هستیم ، ما از دولت موقت دیدیم آنچه را که دیدید و هر چه شنیدیم کمتر شنیدید جنایتها و خیانتها که بر این مملکت از دولت موقت شد .باید دولت موقت و هیئت حسن نیت در باره قتل و کشتار مردم این منطقه و عزیزان ما در کردستان محاکمه شوند.

خون دلی که دولت موقت به دل علما کرد

رخدادهای3 مرداد 1359

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای  :  باید توجه داشت که یک مزاج سالم قوی خصوصیتش این است که هر چیز بیگانه را دفع می کند ، لذا ارتش ما هم چون با دست خود عوامل کودتا را بیرون ریخت و دفع کرد پیکره سالمی دارد .
  • درگیری های مرزی در نفت شهر ادامه دارد و خانواده هایی که توان ترک شهر را داشتند منطقه را ترک کرده اند ، نیروهای انقلاب در شهر حضور داشته و در مقابل دشمن مقاومت می کنند .
  • هاشمی رفسنجانی در دیدار با کاردار سفارت شوروی گفت: با بررسی های صورت گرفته مشخص شده است که شوروی یک ششم قیمت واقعی گاز را به ایران پرداخت می کرده است و این قیمت معادل هزینه ای است که ایران برای استخراج و انتقال گاز صرف می کند .
  • آیت الله مشکینی در خطبه های امروز نمازجمعه قم خواستار محاکمه اعضای دولت موقت و هیئت حسن نیت کردستان شد .
پیکره ارتش سالم است

حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه های امروز نمازجمعه تاکید کردند :  باید توجه داشت که یک مزاج سالم قوی خصوصیتش این است که هر چیز بیگانه را دفع می کند .ارتش ما هم چون با دست خود این عناصر پلید را بیرون ریخت و دفع کرد پیکره سالمی دارد .

ایشان ادامه دادند : اولین منابع اطلاعاتی برای پیگیری توطئه اخیر خود ارتشی ها بودند که خبر دادند از چند ماه قبل انجمن های اسلامی ارتش بخصوص در نیروی هوایی این توطئه را احساس کرده بودند و همین احساس نشان دهنده سالم بودن ارتش است .

آیت الله خامنه ای: باید توجه داشت که یک مزاج سالم قوی خصوصیتش این است که هر چیز بیگانه را دفع می کند . ارتش ما هم چون با دست خود این عناصر پلید (کودتا) را بیرون ریخت و دفع کرد پیکره سالمی دارد . 

اقلیت های دینی از ادارات تصفیه نمی شوند

آیت الله خامنه ای خطاب به اقلیت های دینی نیز گفتند : اقلیت ها از ما می پرسند آیا مثلا یهودی بودن در ادارات موجب پاکسازی می باشد ما می گوئیم خیز ضد انقلاب بودن مورد پاکسازی قرار می گیرد افراد هیئت های پاکسازی بدانند افراد اقلیت های مذهبی شناخته شده رسمی نباید مورد پاکسازی قرار گیرند . (1)

نفت شهر از سکنه خالی شد

یکی از مسئولان سپاه قصر شیرین گفت : درگیری میان ایران و عراق از روز پنج شنبه در پاسگاه های پرویز ، دربند جوق و تنگ هوان شروع شده و در مناطق و پاسگاه های مختلف درگیری ها ساعت ها طول کشیده است . وی در مورد درگیری های نفت شهر نیز گفت پس از 24 ساعت آرامش ساعت 8 صبح امروز مجددا نیروهای بعثی حمله به این شهر را آغاز کرده اند که این درگیری هم اکنون نیز به طور پراکنده ادامه دارد .

وی همچنین گفت  : خانواده هایی که توان ترک شهر را داشتند نفت شهر را ترک کرده و حدود صد خانوار دیگر در شهر باقی مانده اند . این مقام مسئول گفت : نیروهای انقلاب در شهر حضور داشته و در مقابل دشمن مقاومت می کنند . گفتنی است در درگیری های مرزی نفت شهر و خان لیلی سه نفر مجروح شده اند . (2)

پا جای پای آمریکاگذاشته اید

آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با کاردار سفارت شوروی در کشورمان گفت : شوروی با دخالت در افغانستان پا جای پای آمریکا گذاشته است .وی ادامه داد : این مردم افغانستان هستند که بر علیه حکومتی که با کودتا روی کار امده است قیام کرده اند .هاشمی همچنین به فروش گاز ایران به شوروی اشاره کرده و گفت : با بررسی های صورت گرفته مشخص شده است که شوروی یک ششم قیمت واقعی گاز را به ایران پرداخت می کرده است و این قیمت معادل هزینه ای است که ایران برای استخراج و انتقال گاز صرف می کند . (3)

آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با کاردار سفارت شوروی در کشورمان گفت : شوروی با دخالت در افغانستان پا جای پای آمریکا گذاشته است .وی ادامه داد : این مردم افغانستان هستند که بر علیه حکومتی که با کودتا روی کار امده است قیام کرده اند . 

دولت موقت و هیئت حسن  نیت باید محاکمه شوند

آیت الله مشکینی در خطبه های امروز نمازجمعه قم خواستار محاکمه اعضای دولت موقت و هیئت حسن نیت شد .وی در بخشی از خطبه های نماز جمعه اظهار داشت : الان تمام توجه ملت باید به طرف نمایندگان محترمشان باشد نمایندگان مجلس الان در یک موقعیت بسیار عظیم و حساس و خطرناک هستند ، ای رئیس جمهور وقت ای وکلا و نمایندگان ملت اگر چنانچه امام امت دستور داد انتخاب کردید قدمتان روی چشم والا ملت با شما انقلابی رفتار می کند .

آیت الله مشکینی ادامه داد : ممکن است بگویند قصاص قبل از جنایت نکنید این ها هنوز کاری نکردند که به وکلا حمله می کنید ولی ماها مارگزیده هستیم ، ما از دولت موقت دیدیم آنچه را که دیدید و هر چه شنیدیم کمتر شنیدید جنایتها و خیانتها که بر این مملکت از دولت موقت شد .

وی ادمه داد : به خدا قسم شاید زمان طاغوت این جنایت را انجام نداده بودند ، می ترسیم وزرایی مثل وزرای دولت موقت سرکار بیایند و مسئولانی مثل مسئولان دولت موقت که اولین فردش حسن نزیه بود .آیت الله مشکینی با اشاره به رویدادهای کردستان اظهار داشت : باید دولت موقت و هیئت حسن نیت در باره قتل و کشتار مردم این منطقه و عزیزان ما در کردستان محاکمه شوند . (4)

پی نوشت :

1- جمهوری اسلامی ، 4 مرداد 1359 ، صفحه 16

2- اطلاعات ، 4 مرداد 1359 ، صفحه 3

3- جمهوری اسلامی ، 4 مرداد 1359 ، صفحه 1

4- جمهوری اسلامی ، 4 مرداد 1359 ، صفحه 4

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول