اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

نخستین مرکز نیکوکاری امداد محله در زنجان افتتاح شد

همزمان با سراسر کشور، نخستین مرکز نیکوکاری امداد محله در زنجان افتتاح شد.

نخستین مرکز نیکوکاری امداد محله در زنجان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز نیکوکاری امداد محله در حسینیه اسلام‌آباد زنجان اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی به دلیل رسالت  عظیمی که در راستای محرومیت‌زدایی و کاهش فقر و محرومیت در نظام اسلامی دارد، در راستای انجام این وظایف به عنوان نهاد انقلابی و مردمی تلاش می‌کند از ظرفیت‌های مردمی نهایت بهره‌برداری را در راستای کمک به محرومین و توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش انجام دهد.

رضا حسنلو با اشاره به اقدامات مطلوب کمیته امداد در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی تصریح کرد: به منظور عمل بر اساس منویات مقام معظم رهبری و لبیک به فرمایشات آن بزرگوار در راستای واگذاری امور مردم به خود آنها سال گذشته در قالب طرح جامع مسجد‌محوری با 143 مسجد تفاهم‌نامه همکاری مشترک منعقد شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان افزود: این اقدام در راستای جمع‌آوری کمک‌های مردمی، شناسایی نیازمندان واقعی و کمک به خانواده‌های نیازمند با مشارکت هیئت امنای مساجد و معتمدین محل انجام شد.

وی با بیان اینکه در راستای تکمیل طرح جامع مسجدمحوری در کل کشور ایجاد شبکه‌های نیکوکاری با محوریت مسجد و محلات در حال انجام است، اضافه کرد: امروز نیز مصادف با ولادت امام حسن مجتبی (ع)، مراکز نیکوکاری در سطح کشور و به تبع آن در همه شهرستان‌های استان به صورت همزمان افتتاح می‌شود.

*افتتاح 1500 مرکز نیکوکاری در کشور

حسنلو خاطرنشان کرد: افتتاح مراکز امداد محله به صورت همزمان در کل کشور بوده و تا پایان برنامه پنجم توسعه در کل کشور یک‌هزار و 500 مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد ایجاد می‌شود.

وی افزود: با ایجاد این مراکز نیکوکاری علاوه بر جمع‌آوری کمک‌های مردمی، خدمات عمومی کمیته امداد نیز ارائه می‌شود، اما امور این مراکز کاملاً توسط مردم اداره می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان گفت: اداره امور این مراکز توسط مردم موجب می‌شود، خود اهالی محل در جریان فرآیند جمع‌آوری و توزیع کمک و رساندن آن به نیازمندان باشند و این انگیزه‌ای برای کمک بیشتر به محرومان باشد.

*در 50 درصد محلات استان مرکز نیکوکاری افتتاح می‌شود

وی در ادامه با اشاره به اهداف ایجاد مراکز نیکوکاری امداد محله تصریح کرد: توانمندسازی محرومان و کاهش فقر در جامعه، تقویت کارکرد اجتماعی مساجد، شناسایی نیازمندان واقعی محله و ارائه خدمت به آنان در محل سکونت، ترویج سنت‌های حسنه اسلامی و توسعه مشارکتهای مردمی از اهداف ایجاد این مراکز است.

حسنلو در ادامه با اشاره به اهداف برنامه پنج ساله توسعه در زمینه افتتاح مراکز نیکوکاری امداد محله در استان زنجان تصریح کرد: امید است تا پایان این برنامه در 50 درصد از محلات استان افتتاح این مراکز را داشته باشیم.

وی همچنین به برنامه‌های استان طی سال‌جاری اشاره کرد و گفت: امروز همزمان با سراسر کشور افتتاح یک مرکز نیکوکاری در سطح هر شهرستان است، ولی امیدواریم تا پایان سال در هر شهرستان افتتاح دو مرکز نیکوکاری را داشته باشیم.

*جمع‌آوری 145 میلیارد‌ ریال کمک مردمی طی سال گذشته

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه کمیته امداد نهادی انقلابی بوده و زیر نظر مستقیم مقام معظم رهبری فعالیت می‌کند، اضافه کرد: خوشبختانه مردم خیر استان همکاری مطلوبی در اجرای طرح‌های مشارکتی امداد دارند به نحوی که سال گذشته 145 میلیارد ریال کمک مردمی در سطح استان جمع‌آوری شد.

وی همچنین به میزان کمک‌های جمع‌آوری شده در قالب طرح جامع مسجدمحوری نیز اشاره کرد و گفت: پس از آغاز به کار این طرح یک میلیارد و 630 میلیون ریال کمک مردمی در سطح استان جمع‌آوری شده است.

*جذب 300 حامی در استان زنجان

حسنلو در ادامه با اشاره به همکاری مطلوب مردم استان در طرح‌های مشارکتی این نهاد طی ماه رمضان، گفت: طی 15 روز گذشته از ماه رمضان بیش از 300 حامی در قالب طرح اکرام ایتام جذب شده است.

وی مشارکت مردم استان در قالب طرح‌های محسنین، شفا، کوثر و ... را نیز مطلوب عنوان کرد و گفت: امید است تا پایان سال شاهد افزایش کمک‌های مردمی باشیم.

انتهای پیام/73005/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول