اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم خبر داد

پرداخت 2700 میلیارد تومان وام بانکی به متقاضیان تسهیلات در قم

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم با اشاره به عملکرد مطلوب بانک‌های استان در زمینه پرداخت تسهیلات گفت: سال گذشته بانک‌های استان به متقاضیان 2 هزار و 700 میلیارد تومان وام پرداخت کردند.

پرداخت 2700 میلیارد تومان وام بانکی به متقاضیان تسهیلات در قم

سید رضا دهناد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به شاخص‌های اقتصادی در استان اظهار کرد: قم در تمام شاخص‌های اقتصادی عملکردی مطلوب داشته است.

وی با اشاره به رشد سپرده‌های بانکی در استان قم تصریح کرد: استان قم با 34.7 درصد در رتبه نخست و استان تهران با 24.7 درصد و اختلاف 10 درصدی در رتبه دوم قرار دارد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم ادامه داد: سپرده‌های دو ساله نیز در استان قم از رشد مطلوبی برخوردار بوده و آمارها نشانگر این است که بخش‌های بورس، کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت فعالیت مطلوبی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها در ارائه تسهیلات مطلوب عمل کرده‌اند، تصریح کرد: سال گذشته بانک‌ها به متقاضیان 2 هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند.

دهناد به ارائه مطلوب تسهیلات مسکن به متقاضیان در استان قم اشاره کرد و افزود: بانک مسکن سال گذشته هزار و 200 میلیارد تومان وام به متقاضیان پرداخته است.

وی موضوع کارآفرینی را یکی از شاخص‌های مهم اقتصادی دانست و گفت: امروز ما مشکل بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را در رشته‌های گوناگون به دلیل نبود مهارت کافی داریم که اگر برنامه‌ریزی اصولی انجام شود و دانشجویان به کارآفرینی روی بیاورند دیگر چنین مشکلی را نخواهیم داشت.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم نرخ بیکاری در این استان را 11.3 درصد دانست و تصریح کرد: استان قم در زمینه بیکاری رتبه 13 کشوری را دارد که این میزان بیشتر شامل فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌شود.

وی تصریح کرد: باید نقاط ضعف دانشجویان و فارغ‌التحصیلان را مورد ارزیابی قرار دهیم و سپس آنان را به سمت بازار کار هدایت کنیم.

دهناد با تاکید بر اینکه فاصله بسیاری بین صنعت و دانشگاه‌ها وجود دارد، گفت: دانشجویان باید در پروژه‌های بزرگی که در استان قم فعال شده‌اند حضور یافته و از نزدیک با ساخت پروژه و عملیات‌های گوناگون آن آشنا شوند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم با بیان اینکه هر دانشجویی باید به نسبت رشته تحصیلی خود با بازار کار به صورت عملی آشنایی پیدا کند، گفت: در صورتی که این مشکلات برطرف شود رشد اشتغالزایی فارغ‌التحصیلان نیز افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/78005/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول