اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار البرز خبر داد

شدت نظارت بر فعالیت نانوایی‌های البرز/ اولتیماتومی دوباره جهت اخذ مجوز

معاون برنامه‌ریزی استاندار البرز از تشدید نظارت بر فعالیت نانوایی‌های استان البرز خبر داد و گفت: نانوایی‌های بدون مجوز تا پایان شهریور فرصت دارند تا مجوزهای لازم را جهت ادامه فعالیت دریافت کنند.

شدت نظارت بر فعالیت نانوایی‌های البرز/ اولتیماتومی دوباره جهت اخذ مجوز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، امیر یزدی اظهار داشت: این اقدام به منظور ساماندهی وضعیت نانوایی‌ها و بهبود کیفیت نان صورت می‌گیرد.

وی در ادامه محورهای فعالیت نانوایی‌های استان را مورد بررسی قرار داد و گفت: به منظور رسیدگی به وضعیت نانوایی‌ها و کیفیت بخشیدن به پخت نان از این به بعد نانوایان بر اساس نوع نان طبخ شده، از کارخانه‌هایی که اداره غله مشخص می‌کند، آرد دریافت می‌کنند.

*هر گونه خروج آرد و گندم بدون مجوز اداره غله ممنوع است

وی با بیان اینکه آرد و گندم در استان باید به میزان مورد نیاز ذخیره شده باشد، تصریح کرد: به جهت ضرورت ذخیره گندم در استان، هر گونه خروج این دو محصول بدون مجوز اداره غله ممنوع است.

*اولتیماتوم دو ماهه در اخذ پروانه نانوایی‌های بدون مجوز

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار البرز در ادامه تأکید کرد: واحدهای نانوایی که در استان و شهرستان‌ها بدون پروانه فعالیت دارند باید هر چه سریع‌تر نسبت به اخذ پروانه آن‌ها اقدام شود.

وی افزود: شهریورماه آخرین فرصت اخذ پروانه برای واحدهای نانوایی فاقد پروانه‌ای است که بدون مجوز فعالیت دارند و از این زمان به بعد با رویت میدانی بازرسان ویژه دستور پلمب و تعطیلی صادر خواهد شد.

یزدی ادامه داد: علاوه بر آن صدور درخواست‌های تأسیس نانوایی نیز با ضوابط قانونی مشخصی صورت می‌گیرد.

*ورود صدا و سیما در ترویج فرهنگ استفاده از نان مطلوب

این مسئول در ادامه بر ضرورت آموزش استفاده از نان با کیفیت و مطلوب اشاره کرد و گفت: از آنجایی که نان نقش قابل توجهی در سبد خانواده‌ها دارد، استفاده از نان با کیفیت نیز خود موضوعی قابل توجه است، از این رو آموزش برای انتخاب نان با کیفیت ضرورتی است که بخشی از رسالت آن و آگاهی بخشی به افراد جامعه بر عهده صدا و سیمای استانی است.

وی افزود: به همین منظور هماهنگی‌هایی با این مرکز جهت تولید برنامه‌های آموزش‌محور در دستور کار قرار می‌گیرد.

*هشدار  به نانوایی‌های که آموزش ندیده‌اند

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار البرز بر ضرورت آموزش نانوایان نیز تأکید کرد و افزود: از آنجا که آموزش نانوایان جهت پخت مطلوب نان و عرضه نان با کیفیت به مردم ضرورتی اساسی محسوب می‌شود، از این رو با نانوایی‌هایی که برای آموزش اقدام نمی‌کنند، برخورد خواهد شد.

اختصاص سهمیه بیشتر به واحدهایی که دو یا چند نوع پخت دارند و تأمین سهمیه قانونی فانتری‌پزها، معرفی واحدها به بانک برای تهیه دستگاه‌های مجهز پخت نان، روند تأمین گندم در استان و... از محورهای دیگر این کارگروه بود.

انتهای پیام/2302/ر/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول