اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت میلاد کریم اهل بیت(ع)

جشن رمضان در سنندج برگزار شد

طرح جشن رمضان به مناسبت میلاد کریم اهل بیت(ع) به همت کمیته امداد کردستان برای نخستین بار در سنندج برگزار شد.

جشن رمضان در سنندج برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان در این مراسم که سه‌شنبه شب با حضور حامیان طرح اکرام، مشترکین صدقات، مدیران بانک‌ها، اعضای کانون وکلا نیکوکاران، منتخبین شوراهای شهر، اعضای سازمان مهندسین و جمعی از مردم در سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ‌کمیته امداد امام خمینی از جمله نهادهایی است که 22 روز بعد از تشکیل انقلاب با هدف محرومیت‌زدایی و کمک به نیازمندان تشکیل و کار خود را آغاز کرد.

به گفته وی، کمیته امداد امام خمینی کردستان در حال حاضر بیش از 54 هزار خانوار نیازمند را زیر چتر حمایت‌های خود قرار داده و به صورت مستمر و ماهیانه به آنها در سرفصل‌های مختلف خدمات ارائه می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از حمایت این نهاد از 5 هزار خانوار به صورت تک خدمتی و چند خدمتی در استان خبر داد و بیان داشت:  به احتساب کمک‌های موردی به افراد نیازمند این نهاد در مجموع از 200 هزار نیازمند در استان خدمات ارائه می‌کند.

به گفته موسی‌نژاد، 32 هزار و 500 خانواده زیرپوشش کمیته امداد در کردستان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهد.

وی از حمایت کمیته امداد استان از بیش از 6 هزار و 500 نفر یتیم زیر 15 سال در این استان خبر داد و گفت: 12 هزار و 600 حامی بومی و غیر بومی در کنار حمایت‌های امداد از این ایتام حمایت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از اطعام 110 هزار مددجوی زیرپوشش این نهاد تا پایان ماه رمضان امسال خبر داد و افزود:‌  در ماه مبارک رمضان سال گذشته بیش از 93 هزار نیازمند در سطح استان اطعام شده‌اند.

موسی‌نژاد از جذب حامی برای ایتام و خانواده‌های نیازمند در قالب دو طرح اکرام ایتام و طرح محسنین به عنوان دیگر برنامه‌های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان نام برد و تصریح کرد: در سال گذشته بیش از یک‌هزار و 550 حامی در ماه رمضان برای ایتام زیرپوشش جذب شده است.

وی هدف‌گذاری امسال امداد را جذب 6 هزار حامی تا پایان سال‌جاری خبر داد و بیان کرد: برنامه امداد در بحث جذب ایتام در ماه رمضان امسال جذب 3 هزار نفر حامی است و به منظور تحقق آن اکیپ‌های مختلفی را به استان‌های مختلف فرستاده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان از اجرای طرح مفتاح‌الجنه همانند سال‌های گذشته در سطح استان خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در ماه مبارک رمضان امسال از 2 هزار خانواده مددجو در قالب این طرح بازدید خواهد شد.

به گفته موسی‌نژاد، این طرح به منظور ایجاد الفت و دوستی میان محرومان و مسئولان هر ساله در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح مفتاح‌الجنه گام ارزنده‌ای در راستای رفع مشکلات اجتماعی و اقتصادی محرومان و افراد زیرپوشش این نهاد است، تصریح کرد:‌ در سال گذشته در قالب این طرح از یک‌هزار و 980 خانواده زیرپوشش کمیته امداد بازدید و مشکلات آنها بررسی و رفع شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان در ادامه از احداث 435 واحد مسکونی برای مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان طی سال گذشته خبر داد و افزود: اعتبار ساخت این واحدهای مسکونی از محل کمک‌های خیرین، آورده مددجویان و اعتبارات خود امداد تامین شده است.

موسی‌نژاد تصریح کرد:  در حال حاضر بیش از 3 هزار و 120 خانوار زیرپوشش امداد در استان مستاجر هستند و تلاش در راستای خانه‌دار کردن آنها از مهم‌ترین اهداف امداد و نیازمند توجه و عنایت دولت و کمک‌های افراد خیر است.

وی در پایان با بیان اینکه جشن رمضان به مدت سه شب به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای مددجویان به ویژه ایتام در سنندج برگزار می‌شود، بیان کرد: تلاش در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی به منظور توانمندسازی مددجویان و نیازمندان از مهم‌ترین اولویت این نهاد است.

انتهای پیام/79002/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول