اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از تأثیرات ورزش گزارش می‌دهد

تأمین انگیزه با ورزش/انتظارات از مسئولان ورزشی بالاست

پویایی و اشتیاق جوانان به سمت ورزش نشانگر توانمندی و ظرفیت این حوزه برای جذب جوانان است و به تبع، توجهات بر این بخش نیز باید دوچندان شود.

تأمین انگیزه با ورزش/انتظارات از مسئولان ورزشی بالاست

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، ورزش به عنوان برترین عامل در تحرک، افزایش اراده، انگیزه و نشاط مشترک میان اعضای یک اجتماع جایگاه و نقشی پررنگ را در تمامی صحنه‌ها دارا بوده و سرمایه‌های عظیمی نیز تاکنون در این بخش هزینه شده است. 

امر اشاعه، رواج و توسعه امور ورزشی به خصوص در سنین مختلف در جامعه کنونی ما نیز از همان سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی از اهمیت و جایگاهی ممتاز برخوردار بوده و راه‌های رسیدن به این مهم نیز طی شده است.

گرایش و راه‌اندازی انگیزه و موتور محرک جامعه به ویژه جوانان برای بهره‌برداری از فرصت‌های متعدد ورزشی چند سالی است که با ساز و کارهای اتخاذی متناسب دولت شکل اجرایی یافته و پیوند جوانان و ورزش به ایده‌ای نو برای پیشرفت و توسعه بدل شده است.

پرداخت به مقوله ورزش در کنار فواید آن به تدوین سیاست‌های مناسب در اشکال گوناگون نیازمند بوده که به فضل و توفیق الهی و تلاش کارگزاران عرصه ورزش جامعه امروز رشد و پرورش رشته‌های ورزشی در جامعه به شدت سیر صعودی و جهشی را تجربه کرده است. 

افزایش سرانه‌های ورزشی بویین زهرا

احد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا به جایگاه و نقش جوانی در جامعه پرداخت و اظهار داشت: جوانان به عنوان توشه‌هایی برای پیشرفت و بالندگی نظام اسلامی امروز باید سعی کنند تا ضمن پایبندی به ملاک‌ها و آرمان‌های دینی خود در راستای کمک به کشور و همدلی با دستگاه‌ها و سایر ارگان‌ها نیز کوشا بوده و فعال باشند.

فرماندار بویین زهرا با اشاره به اینکه در دولت‌های نهم و دهم کمک‌های چشم‌گیری به رشد، رونق و ساماندهی امور مربوط به جوانان در شهرستان بویین زهرا انجام شده است، ابراز داشت: ساخت و بهره‌برداری از ده‌ها و بلکه صد‌ها طرح در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و ورزشی مربوط به امور جوانان و نوجوانان، تقویت مراکز آموزشی، دانشجویی و دانش‌آموزی، به‌کار‌گیری اندیشه‌ و افکار اقشار جوان در ابعاد گوناگون توسعه شهرستان جزو گوشه‌هایی از خدمات پررنگ دولت به این شهرستان بوده است. 

وی با بیان اینکه فرصت جوانی باید در امور مربوط به سازندگی و کمک به حل مشکلات و معضلات شهری هزینه شود، عنوان کرد: با لطف الهی و عنایات مسئولان استانی طی سالیان اخیر بیشترین همکاری و تعامل از سوی جوانان شهرستان بویین زهرا در حوزه‌ها و برنامه‌های مختلف به ثبت رسیده که این آمار در سطح استان نیز جایگاه خوب و ارزنده‌ای را نشان می‌دهد.

به کارگیری استعداد، ظرفیت و ذخیره‌های جسمی قشر‌های گوناگون جامعه به خصوص جوانان عامل رونق و صعود ورزش جمهوری اسلامی در عرصه ملی، منطقه‌ای و حتی طی سالیان اخیر در حوزه بین‌المللی بوده است. 

در حال حاضر زیرشاخه‌های عرصه‌های ورزش در هیئت‌ها، مجموعه‌ها و محدوده‌های ورزشی در جامعه فعالیت‌های متناوب و خوبی را در طول سال برای آحاد جوانان و نوجوانان داشته و این روند گرایش و تمایل علاقه‌مندان به حضور در صحنه‌های ورزشی را مضاعف‌تر کرده است. 

احداث و شکل‌گیری انجمن‌هایی با محوریت ورزش و توسعه این امر مهم در کنار سایر فعالیت‌های توسعه‌محور ورزشی توانسته اثر‌گذاری قابل قبولی را بر امر ورزش، گسترش و اشاعه آن به همراه داشته باشد. 

همگانی کردن ورزشی جزو دغدغه‌های اصلی ورزش دوستان است

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بویین زهرا در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه همگانی کردن ورزش در بین خانواده‌ها و در جامعه اظهار داشت: طرح همگانی کردن ورزش در بین خانواده‌ها با توجه به ماشینی شدن و تغییر شیوه زندگی به یک امر ضروری و اولویت دار در جامعه کنونی بدل یافته است.

علیرضا حیدری افزود:‌ تجربه‌های گذشته ورزشی اثبات کرده است که ورزشکارانی که در کنار تقویت جسم به تقویت روح نیز می‌پردازند بیشتر در ذهن افراد ماندگار و باقی می‌مانند. 

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه ورزش در جامعه اظهار داشت: ورزش در ابعاد مختلف برای جامعه دارای ارزش و اهمیت بوده و مهم شمرده می‌شود. 

حیدری در ادامه به هجمه فرهنگی استکبار علیه جوانان و تخریب باور‌های اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: حمایت و ترویج ورزش در بین اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان بدون تردید یکی از راهکارهای مبارزه و خنثی‌سازی توطئه دشمنان به خصوص جوانان و نوجوانان است. 

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بویین زهرا، نقش و مسئولیت متولیان در توسعه ورزش را مهم و تأثیرگذار دانست و متذکر شد: تمام افراد به ویژه مسئولان و فعالان هیئت‌های ورزشی وظیفه دارند با ارائه برنامه‌های علمی و جذاب انگیزه و اشتیاق جوانان برای فعالیت در رشته‌های مختلف ورزشی را بیشتر و مضاعف‌ کنند. 

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بویین زهرا، نقش ورزش در نهادینه کردن سلامت جسمی جامعه را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: توجه به امر ورزش به نوعی مصونیت بخشی جامعه در مقابله و دفع بخش زیادی از ناهنجاری‌ها و بداخلاقی‌ها در سطح جامعه کنونی است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی، توجه به مقوله فرهنگ را در توسعه ورزشی یک امر ضروری و تفکیک‌ناپذیر دانست و تأکید کرد: روح ورزش در جامعه ما برگرفته از آموزه‌های دینی و جوانمردی بوده و براین اساس توسعه ورزش در جامعه بدون الها‌م‌ گرفتن از رنگ و بوی فرهنگی و ارزشی جایگاه و اعتباری ندارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بویین زهرا در خصوص نهادینه‌سازی فرهنگ و توسعه امور ورزشی در شهرستان بویین زهرا بیان کرد: تلاش نهاد ورزش و جوانان شهرستان بویین زهرا بر این است تا ورزش همگانی نیز در کنار توجه به ورزش قهرمانی توسعه یافته و ترویج پیدا کند. 

باور‌ها، انتظارات و مطالبات جدی که در عرصه ورزش باید مطرح شود به گونه‌ای نیست که با قول، وعده، وعید و انتظار طولانی مدتی برای تحقق بتوان با آن کنار آمد چراکه این شور و شادابی به دست آمده از انجام حرکات ورزشی و تفریحی است که پویایی را به شکلی فراگیر برای ورزش‌کنندگان به ارمغان آورده و انگیزه و امید برای خودکفایی و استقلال جامعه را نیز دوچندان و بیشتر جلوه‌ می‌دهد. 

مطلب قابل ذکر اینکه توقع علاقه‌مندان، مدال‌آوران و ورزشکاران حوزه‌های ورزشی نه برآورد‌ه کردن تمام مطالبات و آرزوهای بیان شده عرصه ورزش از سوی مسئولان است؛ بلکه تنها حفظ و نگهداری همین خرده بستر‌ها و فضاهای موجود و کنونی است تا بتوان رونق ورزش را همچنان در جامعه زنده‌ کرد و برای تشویق بیشتر علاقه‌مندان به شرکت در عرصه‌های ورزشی تلاش و همت را دوچندان کرد.

انتهای پیام/77005/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول