اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی خبر داد

حذف صددرصدی جوش شیرین از نان لواش در پنج شهر اردبیل/تا حذف کامل فاصله داریم

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: درصد مصرف جوش شیرین در نان‌های لواش در پنج شهر استان اردبیل انجام شده است.

حذف صددرصدی جوش شیرین از نان لواش در پنج شهر اردبیل/تا حذف کامل فاصله داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد دانه‌زن عصر امروز در نشست هماهنگی بازرسان بهداشت محیط در اردبیل اظهار داشت: ‌با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، تلاش بازرسان بهداشت محیط و در ارتقای سطح سلامت جامعه برنامه حذف جوش شیرین از پخت نان در پنج شهر استان به پوشش 100 درصدی رسیده است.

وی با بیان اینکه 99.5 درصد حذف جوش شیرین در کل استان انجام شده است، تصریح کرد: حدود 70 درصد از رمال بربری نیز با تشدید بازرسی‌ها،‌ تغییر ساعت نمونه‌برداری‌ها و ارائه آموزش به نانوایان بربری پز اجرایی و عملیاتی شده است.

دانه‌زن با اعلام اینکه جوش شیرین یک ماده شیمایی خطرناک است که مصرف آن در نان سلامت استفاده‌کنندگان را تهدید می‌کند، خاطر نشان کرد: استفاده از جوش شیرین در سایر مواد غذایی،‌ عمل‌آوری کباب، کیک و... مضر می‌باشد.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: استفاده از جوش شیرین به دلیل عوارضی که به دنبال دارد علاوه بر خاصیت سرطان‌زایی سبب بروز ناراحتی‌های شدید در دستگاه گوارش، کم خونی و پوکی استخوان می‌شود.

وی بهترین روش برای عمل‌آوری نان را استفاده از خمیر مایه اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه آموزش‌های لازم به متصدیان نانوایی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه سخنان خود به بازرسی‌های بهداشتی در فصل تابستان از استخرها و آب‌های گرم و معدنی اشاره کرد و یادآور شد: از 45 استخر آب گرم و آب معدنی در استان اردبیل بازرسی‌های بهداشتی انجام شده و با موارد تخلف برخورد جدی صورت گرفته است.

دانه‌زن گفت: ‌بعد از پایان ماه مبارک رمضان و آغاز دور دوم سفرهای تابستانی کنترل بهداشتی استخرهای آب گرم و همچنین مجتمع‌های مختلف شهر توریستی سرعین و دیگر مناطق در دستور کار قرار گرفته که این کار قطعاً به سلامت مسافران و اطمینان‌بخشی به آنها کمک می‌کند.

وی با اعلام اینکه این کنترل بهداشت آب‌های گرم معدنی در سرعین، مشگین‌شهر، خلخال و نیر انجام می‌شود، افزود: استفاده از تجهیزات بهداشتی، کلرزنی مناسب، دوش آب گرم قبل از ورود به استخر و بهداشت و نظافت محیط استخر از جمله مؤلفه‌های ارزیابی آب‌های گرم و معدنی است.

دانه‌زن در ادامه تصریح کرد: ‌ما از تمام هموطنان انتظار داریم در صورت مشاهده موارد غیربهداشتی در استخرها و آب‌های گرم و معدنی موارد را به اکیپ‌ها و بازرسان بهداشتی اطلاع دهند تا برخورد جدی با متخلفان صورت گرفته و زمینه برای سالم‌سازی فضای عمومی صورت بگیرد.

انتهای پیام/62003/ش‌30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول