اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه آزاد زاهدان خواستار شد

‌تشکیل کمیته مشترک تخصصی شناسایی آسیب‌های اجتماعی

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان خواستار ‌تشکیل کمیته مشترک تخصصی از تمامی صاحبنظران و اساتید مرتبط با حوزه جرائم و آسیب‌های اجتماعی شد.

‌تشکیل کمیته مشترک تخصصی شناسایی آسیب‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، احمد مهربان ظهر امروز در جلسه‌ای با حضور کارشناسان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی جایگاه بسیار خوبی در بین دانشگاه‌های سطح کشور دارد که می‌تواند بسیاری موانع و محدودیت‌های موجود را برطرف کند.

وی از راه‌اندازی دبیرخانه پژوهشی استان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان خبر داد و افزود: دبیرخانه پژوهش استان سیستان و بلوچستان در این دانشگاه راه‌اندازی شده که اعضای آن معاونان پژوهشی ادارات مختلف هستند.

مهربان بیان کرد: در جلساتی که توسط دبیرخانه برگزار می‌شود، موانع و مشکلات عمده جامعه بررسی و در جلسات داخلی با اعضای هئیت علمی مطرح و در دستور کار آنان قرار می‌گیرد و راهکارهای علمی و عملیاتی برای آنها ارائه می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان ضمن تاکید بر تقویت همکاری دانشگاه آزاد با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان، گفت: رشته‌های مختلف مشاوره، پزشکی و روانشناسی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که می‌تواند در راستای توانمندسازی‌های دوگانه از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بیش از 98 هزار جلد کتاب در دانشگاه آزاد موجود است، اذعان داشت: دانشگاه آزاد این ظرفیت را دارد که اساتید و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد را برای انجام پایان‌نامه‌های تحصیلی به سمت و سوی اهداف و موضوعات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سوق دهد.

مهربان بر تشکیل کمیته مشترک تخصصی از تمامی صاحبنظران و اساتید مرتبط با حوزه جرائم و آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: هماهنگی فعالیت‌های این کمیته با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم خواهد بود.

سرپرست دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به اینکه پیشگیری امری فرا سازمانی، فرا قوه‌ای و فرا حاکمیتی است، ابراز داشت: پیشگیری از وقوع جرم در سطح جامعه حضور، عزم و اراده همگانی را طلب می‌کند.

علی‌اصغر کهن‌سال افزود: اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف، مستلزم ایجاد زیرساخت‌های فراوانی است که یکی از این زیرساخت‌ها بحث ایجاد پایگاه جامع اطلاعاتی است که بانک جامعی از آمار و بانک جامعی از اطلاعات در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با همکاری نیروی انتظامی، سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی، پزشکی قانونی، بهزیستی و غیره در حال تشکیل است.

در ادامه این جلسه مقرر شد: تفاهمنامه همکاری بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان منعقد و همکاری‌های مشترک استانی، منطقه‌ای و ملی در قالب این تفاهمنامه صورت پذیرد.

انتهای پیام/75005/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول