اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته برگزاری اجلاس شهر اسلامی خبر داد

حضور بیش از 1000 نفر در همایش جهانی شهر اسلامی قزوین

مسئول کمیته برگزاری اجلاس شهر اسلامی از حضور بیش از یک هزار نفر در قزوین برای شرکت در همایش جهانی شهر اسلامی خبر داد.

حضور بیش از 1000 نفر در همایش جهانی شهر اسلامی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین علیرضا خزایلی در جلسه هماهنگی همایش جهانی شهر اسلامی که ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: بیش از هزار نفر از کشورهای اسلامی دنیا در همایش جهانی شهر اسلامی که در استان قزوین برگزار می‌شود، حضور پیدا می کنند.

مسئول کمیته برگزاری اجلاس شهر اسلامی افزود: چندی پیش برنامه اسکان بشر سازمان ملل الگوی تعالی از سکونت بشر با نام شهر اسلامی را مطرح کرد که کشورهای ایران، عراق و عربستان متقاضی برگزاری این همایش شدند.

وی اضافه کرد: از بین کشورهای متقاضی کشور ایران موفق شد گوی سبقت را از رقیبان بگیرد و در بین شهرهایی مانند نجف، کربلا و مدینه نیز شهر قزوین توانست موافقت برنامه اسکان بشر را برای میزبانی همایش جهانی شهر اسلامی جلب کند.

این مسئول عنوان کرد: هماهنگی‌های لازم با مراکز علمی و مدیریتی استان قزوین برای برگزاری این همایش در قزوین انجام شده است.

مسئول کمیته برگزاری اجلاس شهر اسلامی تصریح کرد: این همایش در قزوین شامل دو بخش برگزاری کنفرانس و نمایشگاه است که نمایشگاه مذکور در سرای سعدالسلطنه برپا می‌شود.

خزایلی خاطرنشان کرد: همایش شهر اسلامی نیز به مدت دو روز در کشور ایران برگزار می‌شود که یک روز آن در تهران و یک روز در قزوین است.

وی متذکر شد: مهمانان حاضر در این همایش که از حدود 40 کشور اسلامی هستند، در حاشیه برگزاری همایش از آثار تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان قزوین بازدید می‌کنند.

این مسئول با اشاره به برگزاری نمایشگاه در سرای سعدالسلطنه تأکید کرد: این نمایشگاه از هفت تا 10 شهریور ماه سال جاری به مدت سه روز هم‌زمان با هفته قزوین در سرای سعدالسلطنه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/77010/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول