اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم:

میانگین نرخ بیکاری در قم پایین‌تر از کشور است

معاون برنامه‌ریزی استانداری قم با اشاره به خدماتی که دولت در استان قم انجام داده است گفت: به دلیل انجام پروژه‌های گوناگون ملی و استانی شغل‌های فراوانی ایجاد شده که موجب کاهش میانگین نرخ بیکاری در استان قم نسبت به کل کشور شده است.

میانگین نرخ بیکاری در قم پایین‌تر از کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید رضا دهناد ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره کارآفرینان برتر استان قم با مطلوب ارزیابی کردن شاخص‌های اقتصادی این استان اظهار کرد: شاخص‌ها بیانگر اقدامات مطلوب دولت نهم و دهم در استان قم است که این اقدامات آبادانی و عمران استان قم را بیش از پیش به دنبال داشته است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری قم از اختصاص اعتبارات قابل توجهی به استان قم در طول هشت سال کاری دولت خبر داد و تصریح کرد: انتقال آب از سرشاخه‌های دز به استان قم اعتباری حدود 3هزار میلیارد ریال به خود اختصاص داد.

وی همچنین ساخت 40 هزار واحد مسکونی در استان قم را از دیگر اقدامات دولت دانست و گفت: با ساخت این تعداد واحد مسکونی موتور اقتصادی و صنعتی در استان قم به حرکت در آمد.

دهناد از ایجاد 300 موضوع شغلی برای ساخت واحدهای مسکونی در استان قم خبر داد و بیان داشت: این تعداد موضوع شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم به ارتقاء شاخص رشد اقتصادی در استان قم کمک شایانی داشت.

وی پروژه میدان 72 تن را مورد توجه قرار داد و گفت: این پروژه مهم که گره‌گشای ترافیک استان قم محسوب می‌شود نیز از خدمات دولت نهم و دهم است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری قم پروژه‌های مونوریل، حرم تا جمکران و... را از دیگر خدمات مهم دولت به قم عنوان کرد و ابراز داشت: احداث چنین پروژه‌های عظیمی در استان قم بی‌سابقه بود.

*کسب رتبه 14 استان قم در زمینه جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رتبه استان قم در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی اشاره و بیان کرد: استان قم در سال 86 در رتبه 19 جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی قرار داشت که اکنون با گام‌های نوینی که دولت برای استان قم برداشت این استان به رتبه 14 در سال جاری ارتقا یافت.

*درآمد 15 میلیارد تومانی استان قم از پرداخت مالیات‌ها

دهناد برخی انتقادها مبنی بر پرداخت مالیات‌های گزاف از سوی صاحبان مشاغل را مورد توجه قرار داد و گفت: استان قم درآمد چندانی از بخش مالیات‌ ندارد و درآمد مالیاتی استان قم از 15 میلیارد تومان تجاوز نمی‌کند که این مبلغ در مقابل حجم خدماتی که نظام جمهوری اسلامی در قم انجام می‌دهد بسیار ناچیز است.

وی همچنین رتبه استان قم را در زمینه بهبود فضای کسب و کار مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در این زمینه استان قم رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گفته معاون برنامه‌ریزی استانداری قم، این استان در زمینه مانده کل سپرده‌های قرض الحسنه مردم در بانک‌های خصوصی رتبه 15 را در سطح کشور داشته و سرانه مانده سپرده‌ها در بانک‌ها نیز در رتبه شش کشوری قرار دارد.

*تولید ثروت در قم مطلوب است

وی با بیان اینکه از نظر سرانه پس‌انداز و رتبه گمرک، قمی‌ها در سطح کشور رتبه پنجم را به خود اختصاص داده‌اند اضافه کرد: آمارهای ذکر شده نشان دهنده تولید ثروت در استان قم است.

دهناد نرخ میانگین بیکاری در استان قم را پایین‌تر از میانگین کشوری ذکر و تصریح کرد: این آمارها به آسانی به دست نیامده است و حاصل تلاش گروه‌های گوناگون اقتصادی است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری قم رشد کل سپرده‌های بانکی را 34.7 درصد دانست و گفت: استان تهران با 10 درصد اختلاف در رتبه دوم قرار داد.

انتهای پیام/78005/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول