اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری خراسان رضوی خبر داد

کاهش 100 درصدی آدم‌ربایی در مشهد

معاون امور اجتماعی و پیشگیری دادگستری خراسان رضوی از کاهش 100درصدی آدم‌ربایی در مشهد در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

کاهش 100 درصدی آدم‌ربایی در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید امیر مرتضوی ظهر امروز در نشستی با اعضای کارگروه رسانه و مطبوعات دادگستری خراسان‌رضوی در محل سالن شورای دادسرا اظهار کرد: دادگستری خراسان‌رضوی تاکنون 130 جلسه و قریب به 600 مصوبه در قالب ستاد‌های پیشگیری و برخورد با جرائم انتخاباتی داشته است.

وی افزود: خراسان‌رضوی هم از حیث کمی و تعداد جلسات و هم از نظر کیفی مصوبات، حائز رتبه نخست کشور در ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی شده است.

* 7 پرونده تخلفات انتخاباتی 92 در خراسان‌رضوی

مرتضوی با بیان اینکه نتایج تخلفات انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر 92 در خراسان‌رضوی فقط هفت پرونده بود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعداد شرکت‌کنندگان و نامزدهای شهر و روستا بالا بوده و در همین راستا حساسیت‌های قومی و منطقه‌ای افزایش یافته بود،‌ با اتخاذ تدابیر صحیح شاهد برگزاری انتخاباتی آرام، سالم و رقابتی بوده‌ایم.

وی ادامه داد: مسئله مهم این است که در حوزه وقوع جرم باید اقدامات پیشگیرانه را لحاظ کنیم و در این راستا باید کار جمعی و مشارکتی را جدی بگیریم.

* افزایش 88 درصدی کشف به وقوع قتل عمد در خراسان‌رضوی

معاون امور اجتماعی و پیشگیری دادگستری خراسان‌رضوی با اشاره به کاهش جرائم خاص و مهم در سه ماهه نخست امسال در خراسان‌رضوی در قیاس با سه ماهه نخست سال 91، گفت: در تصادفات جاده‌ای، با کاهش نه درصدی در تعداد فوتی‌ها مواجه هستیم، تعداد فوتی‌های تصادفات جاده‌ای در سه ماهه نخست سال گذشته 87 نفر بوده و این رقم در مدت زمان مشابه سال جاری به 79 نفر رسیده است.

مرتضوی تصریح کرد: در تعداد تصادفات جرحی سه ماهه نخست امسال، 44درصد افزایش در قیاس با مدت زمان مشابه در سال گذشته داشته‌ایم؛‌ هم‌چنین در تصادفات خسارتی شش درصد کاهش را شاهد بوده‌ایم.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی از کاهش 13.6 درصدی قتل عمد در سه ماهه نخست امسال در مشهد خبر داد و افزود: قتل عمد در خراسان‌رضوی نیز در این مدت زمان نسبت به سال گذشته 12.5 درصد کاهش داشته است.

به گفته وی از نظر کشف به وقوع قتل عمد در مشهد 82 درصد افزایش و در خراسان‌رضوی 88 درصد افزایش نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته شاهد بوده‌ایم.

* کاهش 100درصد آدم‌ربایی در مشهد

مرتضوی با ابراز خرسندی از اینکه آدم‌ربایی در مشهد در سه ماهه نخست امسال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، کاهش 100 درصدی داشته، گفت: در خراسان‌رضوی نیز آدم‌ربایی در زمان یاد شده کاهش 85.7 درصدی داشته است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان‌رضوی افزود: کشف به وقوع جرم آدم‌ربایی در مشهد مقدس صفر و در خراسان‌رضوی 100 درصد رشد داشته است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه سرقت مسلحانه رشد صفر درصدی در سه ماهه نخست امسال نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته داشته‌ایم، اذعان کرد: در خراسان‌رضوی سرقت مسلحانه نسبت به سال گذشته یک مورد افزایش داشته است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: کشف وقوع سرقت مسلحانه در مشهد 400 درصد رشد و در خراسان‌رضوی 100 درصد رشد نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته داشته است.

انتهای پیام/70023/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول