اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی ایذه:

سطح کل باغات ایذه 2 هزار و 166 هکتار است

مدیر اداره جهادکشاورزی شهرستان ایذه گفت: سطح کل باغات این شهرستان 2 هزار و 166 هکتار بوده که 205 هکتار از این میزان در سال جدید احداث شده است.

سطح کل باغات ایذه 2 هزار و 166 هکتار است

ایرج الماسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: در حال حاضر از سطح 2 هزار و 166 هکتار باغات شهرستان 709 هکتار بارور است.

وی بیان کرد: از 709 هکتار سطح باغات شهرستان میوه‌هایی همچون سیب، هلو، زردآلو، انگور، گردو، انار، انجیر، بادام و زیتون برداشت شده است.

مدیر اداره جهادکشاورزی شهرستان ایذه ادامه داد: درختان همیشه سبز نیمه گرمسیری همچون مرکبات و زیتون و درختان خزان پذیر نیمه گرمسیری مثل انار، انجیر و پسته گونه‌های کشت شده در این فصل هستند.

وی عنوان کرد: همچنین گونه‌های معتدله همچون سیب، گلابی، انگور، هلو، زردآلو و بادام در فصل تابستان برداشت می‌شوند.

الماسی میزان سطح برداشت انگور در شهرستان را 36 هکتار عنوان و اضافه‌کرد: همچنین میزان سطح برداشت هلو، زردآلو و زیتون در شهرستان به ترتیب 22، 15 و 40 هکتار است.

وی متوسط میزان برداشت انگور در هر هکتار را بین هفت تا هشت تن دانست و خاطرنشان‌ کرد: متوسط میزان برداشت هلو و زردآلو در هر هکتار به ترتیب 10 و 5 تن است و متوسط میزان برداشت زیتون 700 کیلوگرم در هر هکتار است.

مدیر اداره جهادکشاورزی شهرستان ایذه افزود: با توجه به برداشت انجام شده پیش‌بینی می‌شود که در سال‌جاری بین 65 تا 70 تن هلو در شهرستان برداشت و حدود 75 تن زردآلو و 20 تن زیتون نیز برداشت شود.

وی گفت: اداره جهادکشاورزی شهرستان نیز به منظور افزایش کمی و کیفی محصولات بین باغداران هرس بهداشتی و کودهای ریز توزیع می‌کند.

انتهای پیام/72008/ر20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول