اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک پرورش‌دهنده زنبور عسل:

گرده‌های گل چینی سمی است / باغ‌داران اجازه گرده‌افشانی را به زنبورداران نمی‌دهند

یک پرورش‌دهنده زنبور عسل با بیان اینکه گرده‌های گل چینی سمی است، گفت: باغ‌داران اجازه گرده‌افشانی را به زنبورداران نمی‌دهند.

گرده‌های گل چینی سمی است / باغ‌داران اجازه گرده‌افشانی را به زنبورداران نمی‌دهند

شاپور پرندیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: بزرگترین درآمد زنبورداران دنیا از طریق گرده‌افشانی زنبور در باغات و مزارع حاصل می‌شود، اما در ایران به دلیل نبود فرهنگ اطلاع‌رسانی از این موضوع درآمدی حاصل نمی‌شود.

وی بیان کرد: در حالی که در کشور آلمان باغداران مبالغی را به زنبورداران پرداخت می‌کنند تا از طریق گرده‌افشانی باغ میوه‌شان را بارور کنند، اما این موضوع در کشور ما برعکس انجام می‌شود.

این تولیدکننده عسل در اهواز اذعان داشت: متأسفانه زنبورداران کشور باید برخلاف همه جای دنیا به مالکان باغ‌ها باج بدهند تا باغشان را گرده‌افشانی کنند.

وی ابراز کرد: این همه در خصوص پفک و چیپس و سایر محصولات خوراکی تبلیغات انجام می‌شود، اما در رابطه با محصولات متنوع عسل اطلاعات عمومی به مردم داده نمی‌شود.

پرندیان با اشاره به اینکه حتی جسد زنبور عسل نیز قابل استفاده در صنعت است، متذکر شد: همچنین زهر زنبور عسل یکی از پردرآمدترین محصولات گرفته شده از عسل است.

وی در خصوص «ژل رویال» دیگر محصول به دست آمده از زنبور عسل گفت: «ژل رویال» مصارف خوراکی و بهداشتی داشته و باعث طول عمر می‌شود، اما امروز مشاهده می‌شود که این محصول به طور غیر قانونی وارد بازار شده و عرضه می‌شود.

این پرورش‌دهنده زنبور عسل در خصوص گرده گل چینی افزود: گرده‌های گل چینی موجود در بازار گرده گل نبوده و در واقع نوعی سم هستند و اگر به زنبور داده شود، موجب مریضی آن می‌شود.

وی در پایان عنوان کرد: محصولات به دست آمده از عسل بسیار مقوی بوده و مصرف آن بسیار مفید است، اما به دلیل گران بودن در سبد خانوارها قرار نمی‌گیرد. این درحالی است که این محصول سلامتی انسان را به همراه دارد.    

انتهای پیام/2329/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول