اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الزهار: در سینا دخالتی نداریم/ فتح پای حماس را به مصر می‌کشاند

یکی از رهبران جنبش حماس تاکید کرد که این جنبش هیچ دخالتی در حوادث سینا ندارد و هیچ یک از اعضای حماس در مصر حضور ندارند.

الزهار: در سینا دخالتی نداریم/ فتح پای حماس را به مصر می‌کشاند

به گزارش خبرگزاری فارس، «محمود الزهار» در مصاحبه با العربیه گفت که حماس هیچ دخالتی در حوادث سینا ندارد و این جنبش فتح است که پای حماس را به مصر می‌کشاند و اطلاعات غلط را به رسانه‌های خبری مصر ارائه می‌کند تا با انتشار آن حماس را در میان مصری‌ها بدنام کنند.

وی اظهار داشت: تعدادی از فلسطینیان از سال 1948 و پس از آن در سینا حضور دارند و در آنجا ساکن هستند اما وابسته به حماس نیستند همچنانکه پرونده حماس نیز در اختیار نهاد ریاست جمهوری نیست و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی، پرونده این جنبش را در دست دارند.

وی در خصوص فلسطینیانی که دارای تابعیت دوگانه مصری و فلسطینی هستند، تصریح کرد: مرسی به اعضای حماس تابعیت مصری نداد، وزیر کشور مصر مسئول اعطای تابعیت است و این امر نیز از زمان‌های طولانی بر حسب قانون انجام می‌شود.

«اسماعیل هنیه» نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین نیز که در تظاهرات همبستگی‌ با اسرای فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی در مقابل دفتر سازمان‌ ملل در غزه شرکت کرده بود، گفت: ارتباط حماس با مکتب فکری اخوان‌المسلمین و ارتباط قوی با این جماعت به معنای دخالت حماس در امور داخلی مصر نیست.

وی افزود: بله بین ما و اخوان‌المسلمین ارتباط وجود دارد و ما افتخار می‌کنیم که امتداد این جماعت هستیم اما این بدان معنا نیست که از حوزه فلسطین به حوزه دیگری وارد شویم و اولویت‌ها را تغییر دهیم؛ مقاومت در فلسطین و سربازان ما اینجا هستند و جهاد ما نیز تنها در فلسطین است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول