اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مشعل:

«جان کری» به دنبال کسب افتخارات از مسئله فلسطین است/اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در واکنش به تلاش‌های وزیر خارجه آمریکا برای احیای مذاکرات سازش، تاکید کرد که وی به دنبال کسب افتخارات از مسئله فلسطین است.

«جان کری» به دنبال کسب افتخارات از مسئله فلسطین است/اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم

به گزارش خبرگزاری فارس، «خالد مشعل» تاکید کرد که «جان کری» می‌خواهد مسئله فلسطین را وسیله ای برای کسب افتخارات و دستاوردهای بیشتر برای خود قرار دهد.       

وی ضمن اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی بیش از هر طرف دیگری نگران بهار عربی است، از تمامی کشورهای عربی دعوت کرد از جنبش حماس به خاطر دفاع از امت عربی و قدس و مسجد الاقصی سپاسگذار باشند.

مشعل عنوان کرد که رژیم صهیونیستی همواره معادلات خود در منطقه را به اجرا می گذاشت اما بهار عربی تمامی معادلات و اهداف آن را بر هم زد.

وی ضمن اشاره به موضع ثابت جنبش متبوعش مبنی بر عدم به رسمیت شناختن دشمن صهیونیستی، بار دیگر بر پایبندی حماس به ذره ذره از خاک فلسطین تاکید کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، مشعل تصریح کرد که مهم‌ترین مسئله برای دشمن صهیونیستی تامین امنیت مرزهای خود است و به همین خاطر همواره تلاش می‌کند تا کشورهای همجوار در ناآرامی و مشکلات داخلی خود گرفتار باشند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که رسانه های مصری هجمه تبلیغاتی گسترده ای را علیه اخوان المسلمین در دوره حاکمیت آن ها در مصر به راه انداختند و در این راستا از جنبش حماس به خاطر ارتباطی که با این جماعت دارد، برای تخریب وجهه آن ها استفاده کردند. وی همچنین عنوان کرد که رسانه های مصری جنایت بزرگی علیه حماس مرتکب شدند.

مشعل تشریح کرد که جنبش متبوعش در تصمیم گیری های خود از هیچ طرف عربی تبعیت نمی کند و تنها هدف آن آزادسازی فلسطین از لوث اشغالگری دشمن صهیونیستی است و به هیچ وجه در امور داخلی کشورهای عربی دخالت نمی کند.

وی خواستار اعطای فرصت به اسلامگرایان شد و تاکید کرد که تمامی گروه ها و جریان های اسلامگرا نیز باید از اشتباهات پیشین خود در تونس و مصر درس عبرت بگیرند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول